Förlossning på g?
Jag är gravid i v37 (36+2) och har sen ca 2 veckor tillbaka haft förvärkar (antar jag)... Ibland kraftigare, ibland mindre, någon enstaka här och där.
Igår kväll innan läggdags upplevde jag mig aningen skakig, enbart fysiskt, som små ryckningar i armar och ben, darrningar nästan.
Och inte hann jag mer än sova en timma innan det var dags att kliva upp igen, jag hade väldigt ont i magen och mådde väldigt illa. Jag gick upp på toaletten och hade (ursäkta äcklet) diarré. Samtidigt som jag satt och uträttade mina behov där fick jag luta mig över handfatet för att kräkas.
Väl färdig kryper jag ner i sängen igen, efter mycket om och men håller jag på att somna, trots förvärkar, men får plötsligt ont i slidan, invändigt. Vet inte riktigt hur jag ska förklara känslan men nästan som att det hugger, fast inte ett hugg utan en ihållande smärta.
Jag somnar tillslut om på riktigt, hela dagen idag har jag haft värkar av och till, men inte någonting regelbundet, har även känt av det där i slidan, samt att vid varje toabesök har det kommit ut slem (Antar att slemproppen håller på att luckras upp på riktigt nu), och det har även gjort ont när slemmet kommit ut.
Tarmen verkar hålla på å tömma sig, ingen riktig diarre idag menhaft behov flera gånger. Värkarna är ungefär som mensvärk, ont i magen rygg och rumpa. Börjar uppifrån och letar sig nedåt, och har ett ganska ordentligt tryck nedåt periodvis..
Någon med liknande erfarenhet? Är nåt på g? Eller luras bara kroppen när den försöker förbereda sig?