Min sambo känner sig för ful för sex
Jag har varit tillsammans med min sambo i ett och ett halvt år och vårt sexliv har funkat fint, iallafall i början. Jag har mer lust än han men så kan det vara. Vi har legat några gånger i veckan iallafall. Så för några månader sen började han tappa lusten mer och mer, och till slut gick det 2-3 veckor mellan varje gång. Vi är unga och jag har tidigare haft ett sexlöst förhållande och lämnade det bland annat pga bristen på sex och närhet. Jag vill inte leva i celibat när jag inte ens är 25 eller fått barn. Min nuvarande sa att han var trött och inte hade lust bara. Jag blev mer och mer frustrerad, började ända på mig själv för att passa honom, fick sämre självförtroende. Till slut började jag tro att han hade träffat nån annan och var nära att göra slut.
Så tog vi ett långt snack om det här och det kom fram att han mår dåligt över hur han ser ut. Det är sant att han gått upp rätt mycket i vikt under tiden vi varit tillsammans, men det är inget jag reagerat på. Jag tycker han är precis lika fin nu, men det är allt han tänker på. Han säger att han hela tiden är rädd att mosa mig när han ligger på mig, att jag ska tappa lusten när jag ser hans mage osv. Jag har aldrig sagt nåt om att han är tjock eller ful eller nåt, snarare sagt det om mig själv i sorg och frustration när han inte velat ha mig. Jag vet inte hur vi ska lösa det här han har inga ätstörningar eller sånt, men har har gått upp mycket i vikt under de här 1.5 åren och "orkar" inte ta tag i det, han tycker det är gott med snabbmat, han tycker det är roligare att spela dataspel än att träna osv. Jag bryr mig inte om hur han ser ut, men vill såklart inte att han ska vara ledsen, och jag vill ha honom tillbaka i sängen!!