• Bergkwist85

Stora Bäbisar

Hur stora va era bäbisarna när de föddes? Kom de planerat datum?? Jag födde min första 2011 vid planerat datum han vägde 4495g Igår föddes nr 2, i v39+3 hon vägde 4735g.... Vågar man skaffa en 3?? Denna bäbis va tuff att få ut!! Kan man be dom starta förlossningen nån vecka tidigare?

• Svar på tråden Stora Bäbisar
  • Jacqueline

Mina har nog klassats som "normalstora" ,första föddes 39+0 ,52cm-3475gr

Andra föddes 37+6 ,47cm-3040gr....väntar tredje nu och ska på tillväxt ul om ca 3v ,mina två första är flickor och enligt ul är trean nu en pojke så jag är lite rädd att han ska va "för stor" :-/ är bara i v29 nu så har en bit kvar!

• Lindsey Egot the only one

Jag hade bett om induktion i v 38 om jag hade fått så stora barn som du fått.

Min första var 4180g/52cm och hon var stor tyckte jag. Resterande var i kronologisk ordning flicka 3310g/52cm, pojke 3590g/53cm, flicka 3490g/51cm, pojke 3900g/54cm. Nu väntar vi sjätte barnen och det är en tös så jag tror det kan bli runt 3,5kg-4,2kg. Ska be om induktion i v 38

• 3kidz4ever

Tredje var 5280 g/56 cm och föddes i v 42+1 efter igångsättning. Väntar nu fyran och inväntar förlossningssamtal via Aurora för att inte behöva uppleva "dödsångest" en gång till. Jag är NERVÖS och är i vecka 25 men Ni andra har ju inte ens passerat 5 kg änCool Alla förlossningar upplevs ju olika men jag fick inte ens ett tillväxtultraljud sist. Det är mycket plågsamt med igångsättning för kroppen är inte förberedd, men jag hoppas ändå på detta i v 38-39 för säkerhetsskull......

• mimie

Jag födde en pojke i vecka 40+5 han vägde 4560 och va 54 lång, jag kommer nog be om igångsättning nästa gång, hade en ganska tuff förlossning och kommer nog vara ganska nerös då de är dax för nästa utan att behöva oroa mig för en jätte bebis.

Svar på tråden Stora Bäbisar