Hjälp, vad mer kan jag testa?
• Haft stora problem med denna ständiga värk och smärta i 13 år nu• Testat alla receptfria värktabletter på apoteket utan att de har den minsta effekt
• Testat kombinerade p-piller och piller som Cerazette. Mådde skit och min läkare vill ogärna testa fler hormonbehandlingar på mig.
• Jag har spikmatta att ligga på för att försöka lindra värken som strålar till ryggen.
• Tar Citodon mellan mensen och Spasmofen under mensen, har ändå ont. Även om jag tar när jag börjar få ont så stiger smärtan genom pillrens effekt och jag blir helt trött och tung i huvudet pga morfinet. Så då mår man skit OCH har ont som fan.
• Äter just ny Esmya, men är konstant trött och hängig sedan jag började och det står ju att man bara får äta dem i högst 3 månader, så jag vet inte hur det blir när tiden är ute.
• Jag har blivit nekad hysterektomi av Socialstyrelsen
Det sista var verkligen ett hårt slag och jag har känt mig helt hjälplös och ledsen de senaste dagarna sedan jag fick veta. Att få ta bort livmodern kändes som en efterlängtad frihet, att äntligen få en chans att kunna leva och kunna gå till jobbet ordentligt utan att vakna vissa mornar av sådan smärta att man inte kommer upp och måste sjukanmäla sig i tid och otid. (var lika i skolan)
Och så nu blir man nekad. Det som kändes som den enda utvägen ur detta. Något jag verkligen vill. Har velat operera bort livmodern de senaste 7 åren utan att tveka över beslutet en endaste gång.
Så ni andra som har endo, ge mig tips på vad jag kan göra för att lindra. Något som inte finns i min lista redan. Börjar känna att jag har testat allt nu.