• Nayara

Ingår donatorsäd i priset? (Copenhagen Fertility Center)

På Copenhagen Fertility Center, ingår donatorsäd i priset eller köper man det vid sidan av? Hur mycket kostar i så fall donatorsäd?

• Svar på tråden Ingår donatorsäd i priset? (Copenhagen Fertility Center)
  • pinglan76

jag sitter precis och undrar desamma. Upptäckte denna klinik igår, visste inte ens att den fanns. Skulle också vilja ha mer info kring priser mm och allt om denna klinik...ngn som varit där??

• pinglan76

verkar iaf vara ett mkt billigare alternativ mot storkkliniken och vitanova....så därför undrar man ju om donatorsäden ingår??

• sannashi

Hej

Jag har själv precis valt att gå vidare med ivf på Copenhagen Fertility Center efter att ha provat på insemination ett par gånger.

Donatorsäd ingår inte utan är en tillkostnad.

Du kan välja om du vill beställa säd från cryos international där du kan själv sitta och välja mellan öppen eller stängd donator samt ögonfärg, hår, härkomst, exklusiv donator med barnbilder med mera. Eller så erbjuder de dig på kliniken ett litet antal av säd de har i mån av vad du har för önskemål på gener donatorn har som ögonfärg mm.

• LLL84

Jag var just inne på Copenhagen fertility center ´s hemsida och hittade det här:

Inseminationsbehandling med henvisning på begge hvis IUIH og ved IUID, skanninger er gratis inden inseminationen.
    Insemination med partners sæd (IUIH) pr. dag
    DKK 0,-
    Insemination med anonym donorsæd (IUID) pr. dag
    DKK 1.500,-
    Insemination med åben donorsæd (IUID) pr. dag
    DKK 2.000,-

Inseminationsbehandling uden henvisning fra egen læge, eller udenlandske patienter.
    Insemination med partners sæd (IUIH) pr. dag
    DKK 2.000,-
    Insemination med anonym donorsæd (IUID) pr. dag.
    DKK 3.500,-
    Patienten køber og betaler selv for donorstrå og får dem leveret fra Scandinavian sperm bank
    Insemination med åben donor (IUID) pr. dag.
    DKK 3.500,-
    Patienten køber og betaler selv for donorstrå og får dem leveret fra Scandinavian sperm bank

Jag hängde inte riktigt med på skillnaden mellan dessa två, någon av er som vet?
    Jag vill välja en öppen donator.
Svar på tråden Ingår donatorsäd i priset? (Copenhagen Fertility Center)