Gravid och orolig för amningen
Jag är gravid med mitt första barn, jag har alltså noll erfarenhet eller koll på amning, men jag är väldigt nervös inför just amningen.
Det är nämligen så att jag tycker det är obehagligt när jag själv, eller någon annan, rör vid mina bröst. Jag skäms och tycker det är väldigt pinsamt faktiskt. Min kille har aldrig fått "hålla på" med dom vid typ sex eller så och likadant är det när jag duschar, jag tvättar mig självklart men jag kan liksom inte hålla på och pilla med dom eller röra vid bröstvårtorna. Jag bara liksom tvålar in mig som med övriga kroppen.
Jag får sån obehags/äckelkänsla, panik på nåt sätt. Tycker det är vidrigt, blir yr och nästan svimfärdig om jag skulle börja klämma och känna och så.
Nu är jag ju rädd att jag ska ha samma känsla när jag ska amma, och ännu värre om man får sår och sånt. Jag har på nåt sätt målat upp en bild av såriga, onda och läckande bröst och det här oroar mig verkligen. Tänkte att någon här kanske har nåt tips eller råd..eller jag vet inte, jag är väl den enda på jorden som inte kan ta i mina egna bröst antagligen.
Och som sagt jag tycker det är väldigt pinsamt egentligen, annars hade jag pratat med mamma om det hela men jag skäms för mycket helt enkelt