• friidus

vill ge bort något litet till alla gästerna

Hejsan.
    ska snart ha dop för vår lilla pojk, och jag har tänkt ge bort små askar till alla gästerna, men vet ej vad  jag ska lägga i askarna. någon som har något förslag?

• Svar på tråden vill ge bort något litet till alla gästerna
  • Alexi

Ge inga prylar, det är inte roligt med en liten minnespryl för någon mer än dig, de kommer bara samla damm...

• Lovizas Mamma

Jag var på bröllop och då hade bruden fixat jättefina små askar och däri hade hon lagt i en fin karamell med hjärta och några frön från exotiska blommor, hon hade skrivit instruktioner och skötselråd och vikt in fröna på papperet

• Flaskpostaren
    Mal ner din katt och gör små praliner,
    du kan tänka dig bekantskapskretsens miner,
    när de tar ett bett och inser att,
    man kan göra många saker med en katt.
  • Marten

Dopkonfekt, en lite aks med nagra fina konfekter i.

Inte vanligt numer men valdigt vanligt tidigare (100 ar sedan)

Trevligt som attans ar det.
    I den katolska/ortodoxa varlden ar detta mycket valigt samt att man bjuder in alla som man ser i eller runt kyrkan. Jag har varit pa manga dop och brollop utan att vara inbjuden (dock ingte pa festen men val i kyrkan). Ju fler som bevittnar handelsen desto lyckligare blir fortsattningen. Riktigt trevligt ar det.

• KarinIngrid

UNICEFS gåvokort så ger du något fint som hjälper barn i utsatta länder.
    Jag gav UNICEFS gåvokort för polio vaccin i julklappar förra året, istället för prylar eftersom de flesta prylar bara samlar damm. Detta är en bra sak som är värdefull!

• Gazebo
    Flaskpostaren skrev 2014-03-26 15:45:46 följande:
    Mal ner din katt och gör små praliner, du kan tänka dig bekantskapskretsens miner, när de tar ett bett och inser att, man kan göra många saker med en katt.

Hahaha..
  • Madmoiselle
    Alexi skrev 2014-03-26 15:37:20 följande:
    Ge inga prylar, det är inte roligt med en liten minnespryl för någon mer än dig, de kommer bara samla damm...

• friidus
    Alexi skrev 2014-03-26 15:37:20 följande:
    det vet väl inte du ? du vet ju inte hur min släkt/vänner är
  • friidus
    Lovizas Mamma skrev 2014-03-26 15:41:20 följande:
    Jag var på bröllop och då hade bruden fixat jättefina små askar och däri hade hon lagt i en fin karamell med hjärta och några frön från exotiska blommor, hon hade skrivit instruktioner och skötselråd och vikt in fröna på papperet
    har tänkt på något liknande. men vet inte. tycker det är svårt, sen gör jag det mest för det är en rolig grej och har aldrig varit med om det på dop innan.. för har redan fixat kort, som ja skriver frågor på ex
    namn:
    så här känner jag dig:
    beskriv mig med tre ord. mm
  • Alexi
    friidus skrev 2014-03-26 16:28:09 följande:
    det vet väl inte du ? du vet ju inte hur min släkt/vänner är

Nej det gör jag inte, du kanske har jätteudda släktingar men den normala massan vill inte ha en minnespryl av ett dop för ett barn som inte är deras eget barn/barnvarn och som ska stå och samla damm.
Svar på tråden vill ge bort något litet till alla gästerna