vill ge bort något litet till alla gästerna
Hejsan.
ska snart ha dop för vår lilla pojk, och jag har tänkt ge bort små askar till alla gästerna, men vet ej vad jag ska lägga i askarna. någon som har något förslag?
Hejsan.
ska snart ha dop för vår lilla pojk, och jag har tänkt ge bort små askar till alla gästerna, men vet ej vad jag ska lägga i askarna. någon som har något förslag?
Ge inga prylar, det är inte roligt med en liten minnespryl för någon mer än dig, de kommer bara samla damm...
Jag var på bröllop och då hade bruden fixat jättefina små askar och däri hade hon lagt i en fin karamell med hjärta och några frön från exotiska blommor, hon hade skrivit instruktioner och skötselråd och vikt in fröna på papperet
Dopkonfekt, en lite aks med nagra fina konfekter i.
Inte vanligt numer men valdigt vanligt tidigare (100 ar sedan)
Trevligt som attans ar det.
I den katolska/ortodoxa varlden ar detta mycket valigt samt att man bjuder in alla som man ser i eller runt kyrkan. Jag har varit pa manga dop och brollop utan att vara inbjuden (dock ingte pa festen men val i kyrkan). Ju fler som bevittnar handelsen desto lyckligare blir fortsattningen. Riktigt trevligt ar det.
UNICEFS gåvokort så ger du något fint som hjälper barn i utsatta länder.
Jag gav UNICEFS gåvokort för polio vaccin i julklappar förra året, istället för prylar eftersom de flesta prylar bara samlar damm. Detta är en bra sak som är värdefull!