Pappa är alkoholist och mamma väljer honom framför mig
Okej såhär är det. Min pappa är alkoholist sen flera år tillbaka. Jag har precis fyllt 18 och bor hemma. Mamma som är medveten om problemet "tycker inte det finns mycket som jag kan göra" jobbar även natt så varje kväll hon jobbar så sover jag borta för jag är rädd för min pappa när han dricker!! För någon dag sa pappa när han var lite berusad att han skulle ta hit en mäklare och sälja huset så ja o mamma flyttar o han flyttar någon annanstans! Jag blev så sjukt glad! Gick och drömde om hur bra jag och mamma skulle ha det på egen hand.... Men nej... Ikväll har pappa och mamma pratat och han sa då att han bara hade slängt ut sig något och det fanns ingen som helst mening inget han sa!! Pappa är nu inte hemma men jag konfronterade mamma som sa att du kommer nog ändå flytta om ett år och att hon vill bo kvar i detta fina hus och allt blir bra och pappa får börja gå hos en psykolog nu. Alltså jag blir så arg..... ALLA VET VÄLL ATT MAN INTE KAN TVINGA EN ALKIS ATT SLUTA DRICKA???? Utan det måste personen i fråga bestämma sig själv för!!!! Hursomhelst helst mamma väljer alltså pappas drickande framför mig... Vad gör jag??? Måste verkligen bort från huset!! Kan inte bo kvar hemma!! Kan soc hjälpa ???