Detta är inget liv att leva
Vet inte alls vad jag vill... har kontakt med psyk, har trappat ner subutex och är nu klar. Men känner mig deprimerad, har ingen livslust, känner inte för att göra någonting. Har sökt jobb, ska på intervju. Jättebra, men ska jag må såhär? Har missbrukat i cirka tre år, blandmissbruk. Men subutexen var den jag fastnade för... den fanns där när jag mådde såhär. Den har räddat mig många gånger från att ta mitt liv.
Alla andra är så jävla glada. Jag har borderline. Kan aldrig vara glad en hel dag. Är det ett liv värt att leva? Nej, det är det fan inte. Två kompisar, en av dem var min bästa, bästa vän, båda tog livet av sig förra året. En annan nära kompis dog samma år. Har levt i ett destruktivt förhållande i två och ett halvt år, är alltså inte kvar längre. Min syster har försökt ta sitt liv några gånger, men är nu på behandlingshem.
Alltid är jag uppjagad, kan aldrig vara still. Måste hela tiden hålla på med något. Försöker förklara det för alla. Ingen fattar. Jag vill ha rätt medicinering, något som gör att jag kan fokusera och koncentrera mig på saker. Och som gör att jag slipper ta egen medicin för att må normalt och funka i vardagen. För som det ser ut nu så fungerar jag inte. Det enda jag vill är att sätta mig ner på golvet, ta ett rakblad och skära. Just så känns det. Det är inget liv att känna såhär. Jag är inte ensam heller, har massor med folk runt omkring mig. Sen har jag svårt för att öppna mig också...vet inte varför.
Jag har också gått DBT-behandling. Hade en jättebra terapeut, men hon slutade såklart.
Nej, jag vet inte vad jag ska göra. Allt känns totalt hopplöst. Dött. Meningslöst.