• lovely89

Hur känns rörelserna i magen på er vars barn ligger med huvudet neråt ?

Jag är jätte orolig för att mitt barn inte ligger med huvudet neråt.. Ska på kontroll på torsdag då jag är i vecka 36+4 dagar.. Fixerad absolut inte för han rör sig som bara den.. Men jag har svårt att avgöra vad det är när det buktar ut eller trycker ut om det är händer, fötter, knä, huvud, rumpa.. 

De flesta säger att när barnet ligger med huvudet neråt så känner man mycket sparkar på revbenen, men det känner jag inget av och aldrig gjort.

Och som sagt tycker jag han rör sig nästan för mycket ibland :P

Lugna min oro.. Vart känner ni era barn och hur ? 

• Svar på tråden Hur känns rörelserna i magen på er vars barn ligger med huvudet neråt ?
  • DinaMii

Jag kände aldrig någon skillnad. Kände bebis precis lika mycket överallt hela tiden..

• ljh89

Jag var på koll förra veckan Och då hade hon fixerat sig:). Jag har bara känt att hon sparkat på revbenet en gång. Hon är väldigt livlig rör sig otroligt mycket känns som hela magen vänder sig. Jag är gravid 36+5. Så du behöver nog inte ora dig:). Jag känner henne överallt ska jag tilläga. Byta sida från höger och vänster så hela magen blir sne ibland:). Men du lycka till:)

• cosinus

Största skildnaden med han som låg (och senare föddes) i säte var att huvudet under revbenen gjorde det sjukt svårt att böja sig.

Men sparkmässigt kändes det ändå rätt lika. Barnen har ju antingen haft huvud eller rumpa ner och så huvud eller rumpa upp vilket gjort att fötterna oftast varit på en sida oavsett.

Däremot låg min 4a i klockrent tvärläge runt v 36 (men hon vände sig sen) och då kändes det väldigt tydligt att hon låg märkligt.

• Gräset är grönare

Min ligger fixerad men med hälarna ut i höger sida på något sätt. Har resulterat i att sparkarna i revbenen först kommit nu de senaste veckorna (går in i v 40 i morgon). Jag trodde länge att det som antagligen är rygg/rumpa var huvudet men fick tänka om när jag fick veta att huvudet redan hade vänts nedåt.

• mammas4killar

Jag är i v.35 och min bebbe ligger med huvudet neråt. Det känns ibland som om han pressar och pressar så man blir så himla pinknödig Han kickar rätt mycket åt sidan också. Igår kollades det UL, detta pga att jag ligger på sjukhus och kommer göra tills han föds pga olika komplikationer och då låg han dubbelvikt

• lovely89

var hos barnmoskan idag, Och han är fixerad :) Så nu slipper jag oroa mig..

Hon sa att beroende på hur jag känner rörelserna kan vara för att han inte är så super stor :)
    Mina två andra barn har inte varit så stora och han har förmodligen mycket plats och då känner jag honom röra sig lite var som..

Likaså hicka känner jag lite var som också men ja fixerad var han och låg ganska långt ner :) 

Svar på tråden Hur känns rörelserna i magen på er vars barn ligger med huvudet neråt ?