• kossan

    om du blir bjuden på middag hos ett par där ingen dricker alkohol, förväntar du dig att bli bjuden på öl/vin till maten?

    Om du blir bjuden på middag hos ett par där ingen dricker alkohol, förväntar du dig att bli bjuden på öl/vin till maten?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden om du blir bjuden på middag hos ett par där ingen dricker alkohol, förväntar du dig att bli bjuden på öl/vin till maten?
  • Emmalinnéa

    nej absolut inte jag dricker lika gärna vatten till maten det skulle ju bara kännas märkligt att vi dricker om inte dom gör det.

  • Whitetrash86

    Eftersom jag är helt emot alkohol så kommer detta inte in i mitt hus. Så skulle inte ens få för mig att köpa det enbart för en middag med vänner heller.

    Måste dom illa tvunget ha alkohol får dom köpa det själva, dock får dom inte dricka det hemma hos mig. Hade jag inte haft så dåliga erfarenheter med alkohol och bara haft att jag inte vill dricka hade dom fått dricka sitt egna.

  • MissKaos

    Nej. Det finns goda altetnativ utan alkohol.


    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • tjej87

    Jag skulle inte förvänta mig det men skulle uppskatta att få något annat än kranvatten eller mjölk iaf :)

  • lykantrophona

    Nej, jag förväntar mig i regel inte alkohol till middag alls, kanske för att jag själv inte tycker om varken öl eller vin (även om jag kan uppskatta andra alkoholhaltiga drycker). Finns ju annat gott man kan dricka till maten om det ska vara lite festligt.

  • jashrinah

    nej men jag skulle såklart uppskatta om det bjöd iaf :)  jag brukar alltid köpa alkoholfritt till mina vänner som inte dricker om vi har middag :) och då menar jag inte mjölk :P 

  • Mandel

    Intressant resultat än så länge.

    Läste en tråd om en person som skulle bjuda på middag, men inte ville servera alkohol utan endast smaksatt vatten eftersom vederbörande själv inte drack alkohol och shit vad folk ondgjorde sig över bristen på öl/vin. Det hör tydligen till när man bjuder på mat resonerade de flesta.

    Själv dricker jag inte alkohol så jag skulle absolut inte ha problem med att inte få det till maten


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • BCH52

    Till vanligt hyfs hör att man inte "beställer" det man själv vill ha vid en privat inbjudan. Om det är något man absolut inte kan/ vill äta så avstår man utan kommentarer och värdfolket kommenterar inte heller.

  • Aspie

    Nej.
    Blir jag bjuden på middag brukar jag köpa med någon alkoholfri öl eller så till mig själv, eftersom jag är en i mängden som inte dricker alkohol och eftersom att alla alltid glömmer bort det. Vatten fungerar såklart det med, men det känns lite trist ibland... någon gång har jag blivit erbjuden hallonsaft...
    Skulle jag bli bjuden på en middag där värdarna inte dricker alkohol, men jag själv gör det skulle jag fråga dem om det vore okej om jag tog med mig en öl eller dylikt till mig själv. Vissa tycker det är okej om andra dricker, medan andra inte ens vill ha alkohol innanför tomtens gränser.

  • La Lola

    Absolut inte!

    Tycker det förväntas som gäst att man gillar att dricka vin till maten o det är nog bland det äckligaste jag vet.


    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
Svar på tråden om du blir bjuden på middag hos ett par där ingen dricker alkohol, förväntar du dig att bli bjuden på öl/vin till maten?