• Anonym (runkaren)

Finns det någon som klarat sig med onani motsv?

Hej!
    Tillhör en av alla dom som lider av att partnern inte har nån lust. Vill inte, ser inte problemet, osv osv.
    Min sexualitet är inte alls besvarad i det förhållande jag har. Det är jobbigt. Jag runkar av ibland för att lätta på trycket men kan väl inte säga att jag lyckas bli av med min sorg/längtan/frustruation över att min fru inte vill ligga med mig.
    Kanske det beror på att onanerandet bara är en ventil och att det är riktig vara jag egentligen är ute efter? Om jag istället tänker om, dvs onanerandet är mycket bättre och att just det verkligen är mitt sexliv, blir det bättre då?
    Är det någon som har erfarnehet av det? jag menar, onanin är bättre än sex? lyckas man med det så kanske man klarar av att ens partner inte vill.
    Förstår ni hur jag tänker?

PS// ja, jag HAR pratat med henne. Massor. Nej, jag kommer inte längre. Det går inte så länge hon inte ser det som något problem//

• Svar på tråden Finns det någon som klarat sig med onani motsv?
  • Anonym (P)

Nej, inte jag iallafall. Till slut var jag otrogen bakom hennes rygg och hon blev förvånad när hon avslöjade mig. Som att jag tänkte leva utan sex helt och hållet liksom.

• Anonym (o)

Vill inte partnern ha sex så får man respektera det även om det gäller livet ut. Lösningen får vara att man skiljer sig, inte vara otrogen.

• Anonym (ja)

Ja jag tycker att onanin är skönare än sex faktiskt. Men tycker du inte det kan tipset vara att sluta onanera helt, jag gjorde det och min sexlust minskade väldigt mycket. Sen får du ju komma ihåg att din partner inte har något ansvar för din sexualitet. Den måste du ansvara för själv och det är ju bra att du gör det genom att onanera.

• Anonym (Mr)

Att ersätta den fysiska och psykiska biten som sex faktiskt innebär med onani tror jag inte funkar i längden. Visst är man riktigt kåt och bara vill "tömma" så kan man ju dra en handtralla eller på annat sätt tillfredställa sig. Men att gå helt utan nån sorts bekräftelse och att känna att man är åtrådd och att ens partner vill ha en är nog svårt. Då är man ju i princip ett par vänner som bor och sover ihop. Antingen ställer du kravet på din partner att ni ska ta tag i problemet eller så lämnar du. Får man inget gensvar alls eller ens den respekten från sin partner så finns det nog inte mycket att bygga vidare på.

Svar på tråden Finns det någon som klarat sig med onani motsv?