• Kristin89

Få bort mögel ur barnvagn?

Skulle tvätta alla lösa delar i vagnen inför bebis ankomst i helgen och hittade några partier med mögelfläckar på suffletten och överdraget. Nån som har tips eller erfarenheter på hur man får bort dom?
    Köpte vagnen begagnat för några månader sen.

Undanber vänligt men bestämt kommentarer som "skulle aldrig lägga mitt barn där" etc. Vill bara ha svar på en fråga.
    Tack på förhand!

• Svar på tråden Få bort mögel ur barnvagn?
  • Aileen Allannah

Det går bara med ozonaggregat typ. Även om du tvättar så kommer mögelsporerna finnas kvar i tyget och ligga där och vara allergena. Försök hitta en ny liggdel, eller ny klädsel bara.

• Philippa

Öh... hur har du tagit beslutet att du vill lägga ditt barn bland mögelsporer?

• lyckligmamma87

Kan finnas billiga reservdelar......jag hade fått sånt på ett tyg o inte ens 100 kr kosta ett helt nytt......

• hannis

Köp ny klädsel. Det enda som funkar tyvärr då mögelsporer aldrig får att tvätta bort.

• Kristin89
    Philippa skrev 2014-03-24 12:24:44 följande:
    Öh... hur har du tagit beslutet att du vill lägga ditt barn bland mögelsporer?
    Som sagt, jag ställde en fråg och ville ha ett svar bara hur vida det är möjligt eller ej.. Så himla onödig komentar
  • Philippa
    Kristin89 skrev 2014-03-24 12:56:00 följande:
    Som sagt, jag ställde en fråg och ville ha ett svar bara hur vida det är möjligt eller ej.. Så himla onödig komentar

Nej, inte onödig alls....

Hur kan man utsätta sitt barn för att ligga i mögelsporer? Vet du inte hur farligt det är??
  • Philippa

Du VET alltså att det är farligt??

• kaffeamanda
    Kristin89 skrev 2014-03-24 12:56:00 följande:
  • Philippa
    kaffeamanda skrev 2014-03-24 16:34:00 följande:

Som sagt, det är inte onödigt om hon verkligen inte vet att det är farligt.....

Men om TS vet det och ändå vill utsätta sina barn för det kan jag bara beklaga......
  • Kristin89
    Philippa skrev 2014-03-24 16:31:27 följande:
    Nej, inte onödig alls....

Hur kan man utsätta sitt barn för att ligga i mögelsporer? Vet du inte hur farligt det är??

Det va inte det tråden handlade om utan hur vida det går att FÅ BORT möglet eller ej...

Fast det va bra att du bekräfta att mögel är skadligt, är ute efter spänning i vardan och nu kan ja ha bebisen där ändå för att se vad som händer!!!

Tack :)
  • Lavish
    Kristin89 skrev 2014-03-25 07:47:39 följande:

Det va inte det tråden handlade om utan hur vida det går att FÅ BORT möglet eller ej...

Fast det va bra att du bekräfta att mögel är skadligt, är ute efter spänning i vardan och nu kan ja ha bebisen där ändå för att se vad som händer!!!
    Skrattande
  • Philippa
    Kristin89 skrev 2014-03-25 07:47:39 följande:

Det GÅR att få bort SYNLIGT mögel, men INTE mögelsporerna!

Stackars ditt barn
Svar på tråden Få bort mögel ur barnvagn?