• lingondripp

Ni som stör er på rumänska tiggare...

... kanske ska rösta på ett sätt som gör att romer får det enklare att försörja sig i sitt hemland/resten av Europa? ;) 

Detta är den enda svenska politiker jag vet som har romernas ställning och integration i Europa högst upp på dagordningen inför EU-valet: www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/eu/article18528172.ab

Eller vet ni andra svenska politiker som vill göra skillnad för några av de mest utsatta i Europa? 

(Rubriken var enbart för att locka läsare, jag är stolt feminist och antirasist!) 

Trevlig måndag på er! :)

• Svar på tråden Ni som stör er på rumänska tiggare...
  • whydoyoucare

Jag ser inte ett problem med tiggare med specifika etniska bakgrunder... Jag ser problem med tiggare i allmänhet och dom har alla möjliga bakgrunder, inte bara rumänska.

• Lumsen

Men ännu så länge så tar vi ju emot människor från alla länder som har sämre standard än Sverige.
    Vad är problemet då? Dom kommer snart in  i systemet, och då får dom sitt liv ordnat här.

Sverige är ett invandrarland, och ska fortsätta vara det. vi har stora rikedomar, att dela med oss av.

• dessan59
    Jag lägger i pengar när jag kan, men i går blev jag lite irreterad av en tjej som följde efter mig in i affären. Jag har lagt mest pengar till henne, men jag kan inte ge hur mycket som helst. Vi lever bara på min sjukersättning så jag räknar mig som en fattig svensk.vi har inga tillgångar, men ger när jag kan, men nu sista dagarna så har faktiskt blivit arg för jag tycker inte om att hon tar tag i mig.
  • Gert
    dessan59 skrev 2014-03-27 15:24:59 följande:
    Jag lägger i pengar när jag kan, men i går blev jag lite irreterad av en tjej som följde efter mig in i affären. Jag har lagt mest pengar till henne, men jag kan inte ge hur mycket som helst. Vi lever bara på min sjukersättning så jag räknar mig som en fattig svensk.vi har inga tillgångar, men ger när jag kan, men nu sista dagarna så har faktiskt blivit arg för jag tycker inte om att hon tar tag i mig.
    Så går det. Det är därför man inte ska ge dem pengar! Är det så svårt att fatta?
  • TrendyFarsa
    dessan59 skrev 2014-03-27 15:24:59 följande:
    Gnäll inte. Ger du pengar till dom så kan du gott ha det!

Handling -> Konsekvens. Det lär man sig när man är tre år.
    Östermalm - Mer behöver inte sägas.
  • Mögelmannen

Genom att skänka dem pengar understödjer man deras verksamhet. Vi har stora problem i vår snabbmatsrestaurang där de upp till fem gånger om dagen kommer in och tigger av våra sittande gäster, tigger av personalen, vill ha vatten, låna toaletten, växla pengar. De flesta av våra gäster vill ha matro, och vi försöker hinna agera, men ofta har vi fullt upp med att serva kunder.

Jag har inte investerat hela mitt sparkapital i en verksamhet och jobbar 80 timmar i veckan för att se mina kunder försvinna pga att de blir störda av dessa element.

• TrendyFarsa
    Mögelmannen skrev 2014-04-03 13:22:58 följande:
    Genom att skänka dem pengar understödjer man deras verksamhet. Vi har stora problem i vår snabbmatsrestaurang där de upp till fem gånger om dagen kommer in och tigger av våra sittande gäster, tigger av personalen, vill ha vatten, låna toaletten, växla pengar. De flesta av våra gäster vill ha matro, och vi försöker hinna agera, men ofta har vi fullt upp med att serva kunder.

Jag har inte investerat hela mitt sparkapital i en verksamhet och jobbar 80 timmar i veckan för att se mina kunder försvinna pga att de blir störda av dessa element.
    Grattis! Och vet du, skulle du VÅGA att kritisera dessa vår tids heligaste så kommer du få se på ett twitterdrev och mediauppmärksamhet du inte trodde vara möjlig och du kommer i bäste sändningstid utpekas som en lokal Adolf Hitler.

Välkommen till Sverige där de styrande nu anser att DU ska jobba tills du är 69.

(dom som tigger och jävlas med dig behöver inte jobba, dom har baar rättigheter)
    Östermalm - Mer behöver inte sägas.
  • Anton Chigurh
    Tom Araya skrev 2015-09-17 03:24:23 följande:
    Justitieministern chockad över hur mycket bistånd Rumänien får

hotpot.se/politik/justitieministern-chockad-o.../
    FUCK.....så allas våran justitieminister Morgan Johansson trodde sig veta ungefär vad Rumänien får i bidrag från EU, till infrastruktur OCH få ordning på sina sociala bekymmer och besvär å så visar det sig att Rumänien de fakto får 1000 (tusen) gånger mer än vad justitieminister Johansson var "beredd" på.

Jaja....upplysta ministrar vi har som styrande i Svea Rike !!!
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Flash Gordon
    Tom Araya skrev 2015-09-17 03:24:23 följande:
    Justitieministern chockad över hur mycket bistånd Rumänien får

hotpot.se/politik/justitieministern-chockad-o.../

Platsar i tråden: Har du förtroende för regeringen?

http://www.dt.se/opinion/ledare/allt-ar-inte-sveriges-ansvar

"Det var under regeringens presskonferens när de nya åtgärderna mot tiggeriet skulle presenteras som en minister plötsligt fick verklighetskontakt i realtid"

Alltså, vad är det för låtsas-regering vi har?
Svar på tråden Ni som stör er på rumänska tiggare...