• zeldalucas

mensvärk=förvärk?

Hej! Är gravid i vecka 31 med mitt tredje barn. Har sedan ett par veckor haft kraftiga sammandragningar när jag arbetat, varit ute och rört på mig eller hållt igång hemma med barn och hushåll. Men nu har jag sedan förra veckan även fått som mensvärksliknande värk i magen och som strålar ner i höger ben. Detta ibland ihop med sammandragning och ibland utan. Är det tecken på att jag borde lugna ner mig eller bara att kroppen tränar? Kommer inte ihåg hur det va med dom andra två, men vill inte att bebis ska komma för tidigt.

• Svar på tråden mensvärk=förvärk?
  • Flickan och kråkan

Låter som förvärkar. Jag hade aldrig förvärkar med de första två barnen, men mycket med tredje från v.30 någonting. Trean stannade trots kraftiga sammandragningar tidigt och förvärkar allra längst - ända till v.40+1. De första två kom i v.37+2 respektive 37+6. Om du oroar dig så be dom kolla om tapp eller livmoderhals påverkas.

• Prefix87

Har känt samma sak, mensvärk till och från och ibland i samband med sammandragningar.. främst då jag ligger ner och vilar. Detta är också mitt tredje barn BF imorgon har känt så ett par veckor, hade inget sånt med de andra två. Eftersom bebis inte kommit än så klassar jag det som förvärkar. Det är heller inget smärta som har eskalerat i smärtnivå eller kommit regelbundet så att det gått att klocka :)

Svar på tråden mensvärk=förvärk?