• Linnea77

Har era prematurer stånkat o haft läten?

Har precis kommit hem från neo med vår pojk född 32+5, nu är han 35 v. Alltså 2,5 vecka gammal!
    Jag har ju hört talas om prematurknorr men vår son låter så jättemycket helst nattetid, stånkande, bräkande ja hur konstiga ljud som helst. Man blir orolig att han har magont men varför skulle det bara komma nattetid?
    Har era prematurer väsnats o fört liv ? O isåfall hur länge satt det i?

• Svar på tråden Har era prematurer stånkat o haft läten?
  • Intebaramamma

Jag har fått 3 prematurer i vecka 29, 32 och 34. Dom har knorrat allihop! Tror inte de släppt förrän de varit ett halvår.

• Caerridwen

Vår son som är född i vecka 29+6 har knorrat en hel del, lät lite som att han gnäggade ibland. Han är 5 mån idag och slutade med det för ett bra tag sedan. Vi saknar ljudet men som tur är snarkar han i ställetGlad Vi spelade också in det så vi har det kvar, kan vara roligt att lyssna på vid senare tillfälle.

• Dollan89

Min tjej föddes i v 32+3 och hon kurrade mest när hon var nöjd efter matning eller när man hade henne i famnen och skulle mysa. Hon brukade även kura ihop sig till en liten boll med händerna i ansiktet och kurrade då rejält nästan så hon skakade. Riktigt gulligt. Lät som ett marsvin ibland :) Hon höll på med massor med söta olika prematur - ljud till hon var ca 6 månader. 

Saknar ljuden!

Svar på tråden Har era prematurer stånkat o haft läten?