Alla runt mig dör
Jag är 35 år gammal och har förlorat alla jag älskar. När jag var 5 år dog min pappa i en arbetsplatsolycka. När jag var 14 dog min äldre syster i en överdos. Som 19 åring förlorade jag 2 nära vänner och flera bekanta i brandkatastrofen i Göteborg. Ett par år senare dog min mormor och morfar kort efter varandra. När jag var 23 träffade jag mitt livs kärlek. 2 år senare föddes våra tvillingar. Jag var här för första gången sen jag var ett litet barn riktigt lycklig. En bilolycka satte punkt för den lyckan för 7 år sedan då jag förlorade både mannen i mitt liv och mina 2 små barn. I allt det här har jag alltid haft min underbara mamma. För 1,5 år sedan fick min mamma cancer. Hon slogs och vi trodde länge att hon skulle klara sig men det gjorde hon inte.
Döden har varit en del av mitt liv så länge jag kan minnas och nu står jag här ensam. Varför? Vad har jag att leva för? Jag vågar inte komma någon nära då jag känner så starkt att det gör ont att jag kommer förlora personen i fråga.
Vet inte varför jag skriver det här...
Jag saknar mina föräldrar, min syster, min man och framförallt mina barn så mycket att det gör ont. Hela tiden...
Hur fan tar man sig vidare? Finns det ens någon anledning att göra det?