• Anonym (undrar)

pergotime och mycket Promenader?

Kommer börja med pergotime i april eftersom min mens inte kommit igång efter avslutad amning sommaren 2013. Jag har en bakgrund med många år med anorexi men nu är jag normalviktig, väger runt 58 kg och är 170 cm lång. Jag är ute och går mycket, ca 40 min rask takt varje dag, kan detta påverka effekten av pergotime? Undrar eftersom jag läst att mycket träning kan rubba ägglossningen och funderar då på om det även stör effekten av medicinen.

• Svar på tråden pergotime och mycket Promenader?
  • Anonym (undrar)

Jag går ca 4,5 km på ca 35-40 minuter, räknas det som hård träning? Jag hoppas att du har rätt att promenader inte ska påverka effekten av pergotime.

• Anonym (undrar)

Kanske ska tillägga att alla blodprover som tagits varit normala, dvs även östrogen som jag ju har förstått kan bli lågt om man tränar för mycket.

• Anonym (undrar)

Hej,
    fick nu reda på att mitt östrogen kanske var lite i den nedre gränsen för normalt så nu undrar jag hur det kan komma att påverka effekten av pergotime?

Ska börja med provera och se ifall jag får blödning, annars ska jag börja med pergotime direkt utan blödning. Hur påverkar det effekten av pergotime om man börjar med tabletterna utan att ha haft blödning innan? Och i kombination med ett något lågt östrogenvärde (det var normalt vid provtagningen men gynekologen sa igår att det låg nära nedre gränsen)

Svar på tråden pergotime och mycket Promenader?