• idasmat

    Hur sprider ni glädje?

    Häromdagen så var det International day of happiness vilket vad jag förstod gick ut på att sprida glädje!


     


    Nu så är det ju självklart jättebra att det finns en dag för detta men jag tycker vi borde sträva att göra folk lyckliga och oss själva varje dag!


    Jag är en väldigt positiv person har jag hört och jag försöker alltid se det fina i människor.


    Le åt en annan person på gatan en solig dag så kan jag garantera att ni får ett leende tillbaka!


    Det som gör mig lyckligast just nu är musik, det är min drog! All sorts musik kan få mig att bli glad och full av liv. Just nu så knarkar jag en låt som heter #tadidada som jag såg att Paow hade bloggat om. http://www.paow.se/tadidada


    Sen Pharrells låt Happy är ju bara dunderbra alltså =)


     


    Så jag undrar nu mest, NÄR senast spred du lite glädje omkring dig och HUR?

  • Svar på tråden Hur sprider ni glädje?
  • happysock

    Vad fint! Jag sprider glädje genom att skratta väldigt mycket :D Är också väldigt positivt inställd på livet så folk undrar ofta vad man går på. 

    Tack för låttipset! Kände igen namnet på han som gjort det, han har gjort en grymt bra remix av Sanna Nielsens låt Undo: 
    " target="_blank">

  • SidneyLag

    Ger folk komplimanger. Det är så enkelt och kan göra någon glad. Komplimanger man tänker men inte säger kan lika gärna sägas!

  • Auditanne

    Blir väl mest i sällskap av mina vänner och familj. Vet inte om detta är tillräckligt utspritt. Dock lättare att vara glad bland personer som bryr sig och behandlar en med respekt.

    Äldre damer kan vara trevliga att prata med ibland. Om de inte är surgummor då förstås. Finns rätt många sådana också.

Svar på tråden Hur sprider ni glädje?