• Defeateris

Fostervatten?

Är i vecka 32 nu med första barnet. Har haft en komplikationsfri graviditet. Imorse låg jag på sidan i sängen, hade gjort det ett tag efter att ha vänt mig lite fram och tillbaka innan.
    Helt plötsligt känner jag en liten rännil som rinner ner över ena skinkan, lite som om jag kissat på mig fast ganska stilla. Det luktar inte urin och det luktar inte heller som flytningar brukar göra - jag skulle nog säga att det var ganska luktlöst..
    Gick upp och kissade och såg till att torka mig ordentligt men jag blir fuktig/blöt igen..

Jag har sammandragningar, men inget som gör ont - det bara drar ihop sig. Inget tryck neråt och ingen smärta..

Kan det vara fostervatten (tänker på det som ligger mellan de två hinnorna i så fall, det var ju inte så mycket..) som gick eller är det någon som har någon annan teori?
    Bör en ringa BM?

• Svar på tråden Fostervatten?
  • isblomma21

Vattniga flytningar är vanligt. Men man ska alltid ringa bm om man misstänker att man läcker fostervatten! Hellre en gång för mycket än en gång för lite :) uppdatera gärna så vi får veta hur det går!

Svar på tråden Fostervatten?