• AnnieNym

Hjälp! Överlevande Från Narcissis sökes

Hej. Jag behöver råd.
    Jag har en pojkvän som jag misstänker/vet lider av narcissism.. Vi är i en ny relation och jag har flyttat till hans hemland. Jag e helt slut som människa och vet inte vad som är upp eller ned nu förtiden. Jag känner mig rädd  att jag dömer någon fel och behöver  feedback från några med erfarenhet.

Vi kan ej diskutera något för då vänder han sig inåt och himlar med ögonen, skrattar och säger att man ställer till det igen. går vi på stan så kan han plötsligt bli sur och efter några timmar så kommer det fram att jag är mer intresserad av andra män än honom, då menar han bipasserande på gatan. Jag märker att han helatiden flirtar öppet med folk och han älskar uppmärksamheten. För ett tagsedan tog han kontakt med en tjej som var uppenbart intresserad och började umgås tills det brast. Han ljuger om allt för alla och han säger att det e bara lite vita lögner. efter det kollade jag in hans fejja och fick se att han hade kontaktat et 20-tal tjejer. bl,annat försökt att bestämma sex-dejt. När jag ifrågasätter det så skrattar åt det hela och säger att han bara skojar. Han skrev alla dessa meddelanden för att jag skulle se dem, för han ville såra mig för att jag inte hade gett honom uppmärksamhet.
    Det värsta e att jag älskar honom sååå in i norden,  och vill hjälpa honom. Kan man det?

När vi pratar om ett slut då smälter han och berättar om sina uppmärksamhetsproblem och om sin skruvade barndom. det gör mig mer förvirrad. ..
    hjälp.

En helt förvirrad människa

• Svar på tråden Hjälp! Överlevande Från Narcissis sökes
  • Lindsey Egot the only one

Ta första bästa plan hem och vänd aldrig om!

• Ellie
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-03-19 20:59:02 följande:
  • Modernmom

Jag känner bara.... VAD i hela fridens namn älskar du med den här personen? Du är ju fullkomligt manipulerad och utnyttjad till max...

• Orcha
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-03-19 20:59:02 följande:
    Kunde inte ha sagt det bättre själv.

Vi är flera med liknande erfarenhet som talar.
    Dra därifrån i storm.
    Allt har en mening och korven den har två. Eller är det ändor? Jo ändor menar jag nog.
  • AnnieNym

känns så jäkla skönt att bara få höra.. jag har ingen aning längre sj. Känner mig så kluven, ena stunden e han så rar och andra stunden är jag sjuk i huvudet.

• Lindsey Egot the only one
    AnnieNym skrev 2014-03-19 22:47:29 följande:

känns så jäkla skönt att bara få höra.. jag har ingen aning längre sj. Känner mig så kluven, ena stunden e han så rar och andra stunden är jag sjuk i huvudet.

Det är så de gör. Hyllar till skyarna men sparkar ner en från pedistalen. Man vet inte var man befinner sig tillslut och där man oftast fast. Ser detta hos min svärfar. Han är fast.
  • Ellie
    AnnieNym skrev 2014-03-19 22:47:29 följande:
    Du kan aldrig hjälpa honom eller rädda honom från detta beteende.
    Frågan du måste ställa dig är - mår du bra av detta förhållande? Får det dig att känna dig lugn, avslappnad, välmående och ständigt älskad?
    Eller blir du ett förvirrat vrak som varken vet ut eller in? Som funderar på om det bästa är att lämna?
    Det gör man inte när allt är bra.
    Det kommer bara bli värre med tiden. Aldrig bättre. Du kommer aldrig få tillbaka honom som det var den första början, och du kommer aldrig bli av med hans dåliga sidor. De kommer snarast komma fram mer och mer.

Igen: lämna nu! Det är det bästa du kan göra för dig själv. Lämna och se dig inte om!
  • AnnieNym

Tack! detta hjälper jätte mycket. Känner mig jävligt dum lär jag läser vad jag har skrivit. Men allt e så skruvat..
    När jag vaknade imorses så såg jag ett ljus. Sitter och klickar på skyscanner nu. jag måste bara hitta mod.
    Tack alla!

• Duckan

Jag känner att jag inte riktigt vet vad jag ska skriva..mer än att det låter helt galet och som alla andra skriver, ge dig av därifrån.

• Eleanoranderson

Tyvärr finns det ingenting du kan göra för att förändra en narcissist. Min pappa har ett sambo som har narcissistiska drag och har i sju år nu försökt att förändra henne, men ingenting har blivit bättre. Säger som alla andra, packa väskorna och åk hem

• AnnieNym

Nu e jag hemma iSverige igen och det känns så skönt, men otroligt tufft. Jag får nu höra från håll från honom att jag har personlighetsstörning och det e synd om honom... Jag vet inte hur och vart min ilska ska gå. Det e juh lönlöst att att komunicera med honom...Nu begraver jag honom och går i terapi och försöker lära mig att undervika dessa människor. Tack alla för stödet att hjälpa mig att våga ta steget!

• Ellie
    AnnieNym skrev 2014-04-18 18:30:54 följande:
    Nu e jag hemma iSverige igen och det känns så skönt, men otroligt tufft. Jag får nu höra från håll från honom att jag har personlighetsstörning och det e synd om honom... Jag vet inte hur och vart min ilska ska gå. Det e juh lönlöst att att komunicera med honom...Nu begraver jag honom och går i terapi och försöker lära mig att undervika dessa människor. Tack alla för stödet att hjälpa mig att våga ta steget!
    Härligt! Låter som helt rätt val! Lycka till med att hitta någon bättre! Det finns trots allt gott om fullt normala män :)
  • anemon1
    AnnieNym skrev 2014-03-19 20:26:22 följande:
    Hej. Jag behöver råd.
    Jag har en pojkvän som jag misstänker/vet lider av narcissism.. Vi är i en ny relation och jag har flyttat till hans hemland. Jag e helt slut som människa och vet inte vad som är upp eller ned nu förtiden. Jag känner mig rädd  att jag dömer någon fel och behöver  feedback från några med erfarenhet.

Vi kan ej diskutera något för då vänder han sig inåt och himlar med ögonen, skrattar och säger att man ställer till det igen. går vi på stan så kan han plötsligt bli sur och efter några timmar så kommer det fram att jag är mer intresserad av andra män än honom, då menar han bipasserande på gatan. Jag märker att han helatiden flirtar öppet med folk och han älskar uppmärksamheten. För ett tagsedan tog han kontakt med en tjej som var uppenbart intresserad och började umgås tills det brast. Han ljuger om allt för alla och han säger att det e bara lite vita lögner. efter det kollade jag in hans fejja och fick se att han hade kontaktat et 20-tal tjejer. bl,annat försökt att bestämma sex-dejt. När jag ifrågasätter det så skrattar åt det hela och säger att han bara skojar. Han skrev alla dessa meddelanden för att jag skulle se dem, för han ville såra mig för att jag inte hade gett honom uppmärksamhet.
    Det värsta e att jag älskar honom sååå in i norden,  och vill hjälpa honom. Kan man det?

När vi pratar om ett slut då smälter han och berättar om sina uppmärksamhetsproblem och om sin skruvade barndom. det gör mig mer förvirrad. ..
    hjälp.

En helt förvirrad människa
    Du har chansen att lämna nu, börja arbeta dig bort från honom. Jag vet för mycket för att inte ge det rådet. Var klok. 
  • AnnieNym

hej! jobbar och jobbar för att frigöra mig.. nu när allt e fint jag har flyttat till ett nytt land och har börjat ett totalt nytt liv, så dimper det ned ett mejl till min nya chef... från honom....jag bryter helt ihop och känner mig jagad och så jäkla rädd med. Jag har börjat en blogg för att bara spy ur mig all skit , kanske det hjälper. hur lång tid kommer det igentligen ta innan han  ger up....

Svar på tråden Hjälp! Överlevande Från Narcissis sökes