• Anonym (eternitty)

resa gravid

hej! jag o min man ska resa till Thailand jag kommer då vara gravid i v 20 när vi åker v 25 när vi åker hem. jag är överviktig o väger nu 86 kg 178 cm lång. är i v 16. har inte gått upp så mkt i vikt ännu. är de farligt att flyga så långt? o vara i Thailand gravid med tanke på klimatet  o så? Med vänlig hälsning emmi

• Svar på tråden resa gravid
  • Anonym (eternitty)

Jag har alla "barnvaccinationer" sen har jag twinrix också. Vi ska flyga Köpenhamn Bangkok sen ta oss med taxi någon vecka till hua hin sen till pattaya. Ev Koh Chang också.

• Aleksandra Barnmorska

Ok, då är det turistområden ni ska till. Det är inte farligt att resa men du ska tänka på att ha stödstrumpor på dig när du åker flyg, buss och taxi (längre sträckor). Tänk på att dricka mycket och röra på dig så mycket det går under flygningen. Ät efter livsmedelsverkets rekommendationer för gravida och undvik bufféer och inte tillräckligt upphettad mat. Använd solkräm och drick massor. Kolla även upp vad din hem/liv hemförsäkring täcker då det kan bli väldigt dyrt om det händer något. I och med att ni ska vara iväg i fem veckor kan du även be din bm om journalkopior på din journal.

Ha en underbar semester

• Anonym (eternitty)

Tusen tack för svaret. De ska bli underbart 😃

Svar på tråden resa gravid