Sluta med nattblöjan
Hur har ni gjort för att få era barn att sluta med blöja på natten? Våra söner vill verkligen sluta. Men fungerar liksom inte. Tips tack! :)
Hur har ni gjort för att få era barn att sluta med blöja på natten? Våra söner vill verkligen sluta. Men fungerar liksom inte. Tips tack! :)
Man slutar när blöjan är torr på morgonen.... då är dom redo.
Ge ingen dryck efter kl 18 så han inte är så kissnödig. Du kan även ta upp honom innan du själv går o lägger dom för att pinka.
Vad kvällsfikar dom? Dricker dom välling? Kan vara svårt att hålla sig hela natten efter en flaska...
När den är torr på morgonen kan den tas bort, o ge ingen dryck efter 17 typ, eller bara pyttelite i så fall :)
Det är inget man direkt tränar till. När blöjan är torr på morgonen och varit det i minst 3 dagar kan man testa utan. För att förebygga att barnet bli kissnödig låtar man dom inte dricka något på kvällen samt att det toaletten som gäller det sista dom gör.
Din tråd måste vara sent from heaven, letar också tips för att få min 4-åring att sluta med nattblöjan.
Tyvärr så är hans blöja alltid knökfull på morgonen, så det ser inte så ljust ut.
Ingen kvällsfika här, det händer i enstaka gånger men oftast äter vi middag sent och dom blir trötta tidigt.
Känns jobbigt för att dom verkligen vill sluta med blöja på natten själv, men det blir upp och byta lakan eller byta kallingarna varje natt :/
Första barnet slutade med nattblöjan av misstag. Jag trodde att maken hade satt blöja på sonen på kvällen och maken trodde att jag hade gjort det. På morgonen kom sonen in till oss och sade att han behövde kissa och det visade sig att han inte hade någon blöja på sig.
Andra barnet tog vi bort nattblöjan för när han hade varit torr dagtid i en vecka.
Inget av barnen har haft torr blöja på morgonen, när vi tog bort nattblöjan.
Du får sätta dem på pottan innan du lägger dig.
Jag trodde aldrig dagen skulle komma för vår dotter heller!! Full blöja varje morgon... Helt plötsligt sa hon att hon ville sova i trosor, men vi tog blöja ändå till slut, men fr.o.m. Den natten har hon väckt oss om hon behövt kissa, även då när hon hade blöja... Hennes kropp var mogen då, kanske inte tidigare, smidigt var det.. hon var då drygt 3,5 år.