• Augusti82

Progesteronkräm, när bör man tänka på det?

Hej!

Jag har fått veta att progesteronkräm kan man använda för att lättare bli gravid. Min fråga är då när ska man tänka på att ta sådan? Finns det några särskilda för eller nackdelar? Några biverkningar?

Har sett att det är lätt att köpa hem men vill såklart höra mig för om det innan man gör det och använder det.

Mvh

Nanna

• Svar på tråden Progesteronkräm, när bör man tänka på det?
  • Augusti82

Jättebra att veta. Lite läskigt att det är lätt att klicka hem på nätet Rynkar på näsan

• Aleksandra Barnmorska

Ja, jag tycker att det är vansinnigt att det ens går att beställa läkemedel online och att man som vuxen vågar äta dem utan en ordination och ens säkerhet på att det verkligen är det preparatet kan beställt.

• Augusti82
    Aleksandra Barnmorska skrev 2014-03-17 16:52:23 följande:
    Ja, jag tycker att det är vansinnigt att det ens går att beställa läkemedel online och att man som vuxen vågar äta dem utan en ordination och ens säkerhet på att det verkligen är det preparatet kan beställt.
    Verkligen! Men vad är det till för egentligen? Har nu läst om allt från klimakteriet till graviditet och blir lite lätt förvirrad. Är det ett multiläkemedel?
    Har inte hört om det tidigare....
  • Aleksandra Barnmorska

Hej! precis som du skriver har den många användningsområden och det är därför viktigt att just en läkare ordinerar den efter en undersökning.

Svar på tråden Progesteronkräm, när bör man tänka på det?