• Emil L

Vad händer??

Hej!
    Jag är en pappa på 38 år. Träffade mitt ex för ca 11 år sen & vi hade det bra tills hon började bli lite konstig/hemlig & undahöll vissa saker.
    Jag fick för mig att hon träffat nån annan men det hade hon inte påstod hon.
    Tillslut gick vi i sär som vänner..
    Ca 2 månader gick utan att vi hördes tills en dag när hon ringde och berättade att hon va gravid men visste inte vem pappan va!
    Det blev slut med den (icke ny som hon träffat) och vi började ses igen. Vi flyttade ihop & barnet föddes,vi tog faderskaps test som tyvärr visade att jag inte var fader!
    Den andra ville inte veta av barnet & jag tog självklart papparollen utan att tveka det minsta!
    Vi fick 2st till helt underbara barn som jag självklart är pappan till.
    Sedan kom vi till en punkt då vi gick skilda vägar.Vi har nu varit isär i ca 4 år,bägge 2 har nya partner och vi har delad vårdnad på barnen förutom den första då men dom är hos mig varannan vecka alla tre & jag älskar dom lika mycket!
    Nu till min fråga!
    Mitt ex har åkt på en dödlig sjukdom :(
    Vad händer då med det första barnet?
    Vi va aldrig gifta så det blev ju ingen adoption tyvärr..
    Hoppas för mitt liv att jag ska få henne som min!
    Tacksam om nån har några bra svar!

• Svar på tråden Vad händer??
  • Bemsan

har den biologiska pappan någon vårdnad i dagsläget? jag skulle råda er att ta kontakt med familjerätten i er kommun och höra er för vad som gäller. jag var att i danmark kan man bestämma vem som skall bli vårdnashavare efter sin död..

Svar på tråden Vad händer??