Hjälp med examensarbete ang vardagssexism & raggning
Hejsan! :D
Jag gör nu ett examensarbete (media design i Piteå) som i grunden handlar om vardagssexism och då främst på krogen från en kvinnas synvinkel, men för att lösa problemet handlar det om att [vissa] killar inte vet hur de ska behandla kvinnor på krogen..
Mina handledare har därför knuffat mig åt raggningshållet. Har ni några roliga raggningshistorier? Eller några som inte är så roliga? Eller repliker? Eller bara händelser? Positiva eller negativa..
Skriv då en kommentar, ett meddelande eller ett mejl - westberg.stina@gmail.com så kommer jag att låna denna händelse och illustrera den för att sedan visa på hur man kan göra eller hur man INTE ska göra på krogen till min examensarbete, helt anonymt såklart! all hjälp uppskattas! :D
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-17 14:07
Edit: Har svarat hur detta hänger ihop med grafisk design på en kommentar längre ner. Jag ska helt enkelt, illustrera raggningshistorier för att visa på vad som inte fungerar, eller vad som funkar på krogen! Och då med en humoristisk touch. Jag inspireras av Jan Stenmark och Nanna Johansson, den här ful-snygga stilen och ironiska texterna! :D