• Oscarsmamma84

Hur mycket sover era 9 månaders?

Min son har aldrig sovit speciellt mycket men nu den senaste tiden så sover han oftast 12 timmar på natten o sen är han vaken 2-2,5 timme o sen vill han sova 2-3 timmar igen och sen är han vaken 3-4 timmar o vill sova igen. Jag tycker det känns som han är väldigt lite vaken. Han sover mer nu än när han var nyfödd. När han är vaken så är han väldigt aktiv o kryper o leker.
    Vad säger ni? Hur mycket sover era?

• Svar på tråden Hur mycket sover era 9 månaders?
  • zaza21
    Oscarsmamma84 skrev 2014-03-17 12:44:01 följande:

Min son har aldrig sovit speciellt mycket men nu den senaste tiden så sover han oftast 12 timmar på natten o sen är han vaken 2-2,5 timme o sen vill han sova 2-3 timmar igen och sen är han vaken 3-4 timmar o vill sova igen. Jag tycker det känns som han är väldigt lite vaken. Han sover mer nu än när han var nyfödd. När han är vaken så är han väldigt aktiv o kryper o leker.
    Vad säger ni? Hur mycket sover era?

Min son är snart 9 måmader och han somnar kl 19.00 och vaknar omkring kl 6.00

Sedan sover han igen vid 9.00 tiden..och kanske sover en gång till runt dagen.

Jag tycker att han inte sover bra på dagen.och det är jätte jobbigt att få honom och somna,han gnäller mycket..
  • Mum1nmamma

Sonen sov jättemycket vid 8-9 månader, de tyckte faktist vid rådgivningen att han var en kille som krävde mycket sömn. 10-11 h nätter och sen ännu till 3 sovpass per dag, tror han orka vara vaken 2-3 h högst i sträck, morgonen var det alltid ca 1,5 h så ville ha sova. Men det ändrar :) vid 10 månader kasta han om till 2 sovpass och sen från 1 år är det bara 1 sovpass på dagen.

• Lina101

Dottern sover ungefär 12-13h/dygn. 12 timmar på natten och sedan förmidagsvila och eftermiddagsvila om 30h vardera, eller 11h på natten 1h på förmiddag och 30min på eftermiddagen. Jag tycker inte att hon sover bra på dagen. Hon är gnällig och verkar trött, hon skulle nog må bra av lite längre sovpass på dagen. Tidigare sov hon oftast en timme på förmiddagen och två på eftermiddagen. Hon kryper inte och är inte superaktiv, hon sätter sig och leker med sina leksaker oftast. Så jag hoppas att sömnen blir bättre när hon lärt sig krypa.

Svar på tråden Hur mycket sover era 9 månaders?