• ljh89

vad är det som gör så ont

Hej! Är gravid i v 36 går in i vecka 37 i morgon. Den senaste veckan har det börjat sticka göra ont där uppe i slidan (underlivet). Det är riktigt obehagligt. När jag var på affären och skulle handla igår då gjorde det riktigt ont fick knipa ihop benen. Ville greppa hela underlivet. Sen när jag ligger ner nu sticker det som tusan gör så himla ont. Vågar inte ställa mig upp. Är detta normalt eller? 🌸

• Svar på tråden vad är det som gör så ont
  • Tjolanta

Bebisen kanske fixerar och "borrar" ner sig? Klämmer åt någon nerv?

• Oscarsmamma84

Jo lider med dig vet att det gör riktigt ont. Hade så hela graviditeten men värst i slutet när han låg o tryckte på mitt blydben eller vad det heter.

• ljh89
    Tjolanta skrev 2014-03-17 10:48:40 följande:
    Bebisen kanske fixerar och "borrar" ner sig? Klämmer åt någon nerv?

Är mitt första barn så jag vet inte hur det är osv. Du har säkert rätt:). Isf hur länge har man dessa smärtsamma stickningarna?
  • ljh89
    Oscarsmamma84 skrev 2014-03-17 10:52:50 följande:
    Jo lider med dig vet att det gör riktigt ont. Hade så hela graviditeten men värst i slutet när han låg o tryckte på mitt blydben eller vad det heter.

Usch ajaj. Hur länge hade du det så?. I veckor?
  • Tjolanta

Jadu det är svårt att svara på hur länge man kan ha dem Vet du om den är vänd neråt och fixerad?

• ljh89

Sist jag var hos bm så var lillflickan med huvudet neråt iaf. Fast hon visste inte om hon var fixerad ännu. Det skulle hon kolla nästa gång sa hon. Så det kanske det jag känner nu att hon borrar ner sig?

• Lindsey Egot the only one

Det kan sticka i livmodertappen och är inget farligt. Det gör bara jäkligt ont

• Oscarsmamma84
    ljh89 skrev 2014-03-17 10:54:44 följande:
    Usch ajaj. Hur länge hade du det så?. I veckor?

I princip hela graviditeten från v10 kanske till han föddes v 38. Hade ju inte ont hela tiden utan det kom plötsligt precis som någon sticker dig med en kniv i underlivet. Gjorde helt klart ondast i slutet när han åkte neråt o tryckte.
  • ljh89
    Oscarsmamma84 skrev 2014-03-17 11:30:32 följande:
    I princip hela graviditeten från v10 kanske till han föddes v 38. Hade ju inte ont hela tiden utan det kom plötsligt precis som någon sticker dig med en kniv i underlivet. Gjorde helt klart ondast i slutet när han åkte neråt o tryckte.

Men fyfan så länge. Det måste varit riktigt jobbigt för dig. Skönt att du födde v 38 så slapp du gå med det ännu längre. Alltså smärtan:)
  • Oscarsmamma84
    ljh89 skrev 2014-03-17 11:36:04 följande:
    Men fyfan så länge. Det måste varit riktigt jobbigt för dig. Skönt att du födde v 38 så slapp du gå med det ännu längre. Alltså smärtan:)

Det är det positiva man glömmer nästan alla krämpor o förlossningen sen när man har barnet i sin famn:)
  • ljh89
    Oscarsmamma84 skrev 2014-03-17 12:14:56 följande:
    Det är det positiva man glömmer nästan alla krämpor o förlossningen sen när man har barnet i sin famn:)

ja det sägs så! Tack gud för det haha!!. Längtar jätte mycket:)
Svar på tråden vad är det som gör så ont