• Gripenfighter

Ta bort inlägg

Hej, Är ny här men undrar hur man kan ta bort en fråga man ställt i forumet?

• Svar på tråden Ta bort inlägg
  • La Lola

Då anmäler man inlägget (vita handen i röda cirkeln) o skriver en motivering.
    Men inlägg tas inte bort hursomhelst. Det måste man vara medveten om.
    Att vilja ta bort det man skrivit bara för att man är nöjd med svaren är tex ingen godtagbar anledning.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Gripenfighter

Hej,

Varför kan man inte ta bort ett inlägg som man har skrivit ?- det kan ju finnas en massa anledningar till att man ej vill ha det kvar helt enkelt. Anledningen behöver ju inte vara spektakulär utan man vill ju ha möjligheten att ta bort det som inte blev som man själv tyckte.

Vart finns det information att läsa om detta?

Mvh Christian 

• La Lola
    Gripenfighter skrev 2014-03-17 10:18:13 följande:
    Hej,

Varför kan man inte ta bort ett inlägg som man har skrivit ?- det kan ju finnas en massa anledningar till att man ej vill ha det kvar helt enkelt. Anledningen behöver ju inte vara spektakulär utan man vill ju ha möjligheten att ta bort det som inte blev som man själv tyckte.

Vart finns det information att läsa om detta?

Mvh Christian 
    Det tas bort om det finns en tydlig anledning. Tex att man har skrivit något personlig känsligt.
    I övrigt får man stå för det man skrev. Vettigt tycker jag.
  • Gripenfighter

Hej igen,

Det är nog inte så jag menar - det är klart att man ska stå för vad man skriver men man kanske vill ta bort inlägg även om de inte är kontroversiella. Man behöver ju inte ha som utgångspunkt att folk skriver kränkande saker som de måste stå för - och därför ej erbjuda möjligheten att ta bort inlägg. Möjligheten att radera inlägg finns ju på i stort sett alla sociala mediaplattformer därute - varför inte på denna också? Det måste för övrigt vara en massa onödig information som ligger och skvalpar i systemet om man inte får ta bort sånt man själv anser blev fel eller dåligt eller som är inaktuellt. Ja, som sagt det finns många olika anledningar - kan tycka att det är en konstig policy.

För övrigt var kan man finna att läsa om denna policy? 

Mvh Christian 

• La Lola
    Gripenfighter skrev 2014-03-17 10:38:38 följande:
    Hej igen,

Det är nog inte så jag menar - det är klart att man ska stå för vad man skriver men man kanske vill ta bort inlägg även om de inte är kontroversiella. Man behöver ju inte ha som utgångspunkt att folk skriver kränkande saker som de måste stå för - och därför ej erbjuda möjligheten att ta bort inlägg. Möjligheten att radera inlägg finns ju på i stort sett alla sociala mediaplattformer därute - varför inte på denna också? Det måste för övrigt vara en massa onödig information som ligger och skvalpar i systemet om man inte får ta bort sånt man själv anser blev fel eller dåligt eller som är inaktuellt. Ja, som sagt det finns många olika anledningar - kan tycka att det är en konstig policy.

För övrigt var kan man finna att läsa om denna policy? 

Mvh Christian 
    Vet inte om det finns något skrivet. Jag har hängt här i så många år nu så jag bara vet att det funkar så där...
  • Gripenfighter

Hej igen,

Ok då förstår jag! Jag är precis ny här och har ingen erfarenhet av sidan - har heller inte läst om den här policyn innan och blev därför lite konfunderad när möjligheten att redigera eller ta bort sina inlägg är så begränsad. Som sagt jag anser att det är en konstig policy men rör inte mig nämnvärt - även om jag inser att det innebär att forumen måste innehålla massor av inaktuell information och inlägg som är helt konstiga.

Mvh Christian 

Svar på tråden Ta bort inlägg