• anonimna

kan jag få barn?

Jag och min sambo har varit tillsammans nu i snart 6år, vi  har inte använt skydd i 5år och jag har inte blivit gravid en enda gång? jag vet inte riktigt vad jag ska tycka eller tänka om det?  

• Svar på tråden kan jag få barn?
  • Liljan77

Har ni kollat upp er?
    Jag fick missfall som 18-åring o hade sen dess fram till jag var 28 bara använt skydd en gång.
    Det var först när jag var 28 som vi fick ett plus. Då hade vi båda kollat upp oss, jag hade gått ner några kilon i vikt o åt provera.
    O framför allt hade jag gett upp.
    Under dessa 10 åren gjorde jag ett karlbyte o exet som jag var med i nästan 5 år, gjorde en tjej på smällen med en gång, vilket var väldigt konstigt.

• Philippa

Jag tycker ni ska boka in er på en utredning.

• cher82

Vi försökte också i ca 5 år att bli gravida men utan resultat!
    Sen visade det sig att jag hade en underfunktion på sköldkörteln och efter bara tre månader med behandling vart jag också gravid! Ingen som talade om för mig att min barnlöshet kunde ha att höra med det så vart sjukt överraskade och naturligtvis överlyckliga!

• villsågärna38

Normalt sett blir man gravid inom ett år så något är nog fel men om det är du el mannen går ju inte att säga. Kan ju vara något som är jättelätt att åtgärda. Sök hjälp! Det bästa är att göra en utredning. Det innefattar isf både du och sambon. Lycka till!!

Svar på tråden kan jag få barn?