• MadeleineH

33+2 - normalt med detta?

Hej hej, 

Har BF 1 maj och har fött två barn innan. Känner dock inte igen det som händer nu alls. 

Har världen mensvärkskänslan sen jag vaknade i morse, det gör JÄTTEONT, precis så hemskt som jag brukar ha vid mens. Det var nästan så att det var det onda jag vaknade av.

Det gör ont ner i hela låren och i ländryggen och det känns som att bebisen inte får plats i magen längre. Mycket sammandragningar, magen är stenhård emellanåt. 

Är det här normalt för vecka 34? Livmodern som "övar" eller vad som helst...? 

• Svar på tråden 33+2 - normalt med detta?
  • Suess

Hade nå liknande för en vecka sen. Massor av förvärkar och ont i ländryggen.
    Jag tog 2 alvedon och la mig i badet och slappnade av en stund, sen försvann det.

Är du orolig så ring och hör med dom på förlossningen.

• corran

Det är vanligt med försvärkar, men ring fl och hör om de kanske vill ha in dig på en koll bara för att se så det inte är på gång än. Det är ju lite för tidigt för det. Lycka till :) 

• MadeleineH

Fick åka in när jag ringde dem. Ingen UVI, tappen hade förkortats något sen sist jag fick den mätt hos mödravården. 

Hade sammandragningar varannan minut när jag kom in och låg med CTG. Men det är nog bara extra jobbiga förv'ärkar. Känner mig lagom taggad att ha såhär till 1 maj + 14 dagar... 

• corran
    MadeleineH skrev 2014-03-17 09:34:58 följande:
    Fick åka in när jag ringde dem. Ingen UVI, tappen hade förkortats något sen sist jag fick den mätt hos mödravården. 

Hade sammandragningar varannan minut när jag kom in och låg med CTG. Men det är nog bara extra jobbiga förv'ärkar. Känner mig lagom taggad att ha såhär till 1 maj + 14 dagar... 
    Åh jobbigt :( Kämpa på <3
  • Suess
    MadeleineH skrev 2014-03-17 09:34:58 följande:

jobbigt Rynkar på näsan Förhoppningsvis behöver du inte vänta så länge.
Svar på tråden 33+2 - normalt med detta?