• Anonym (förvirrad)

vad det en våldtäkt?

För några år sedan när våran son föddes, så hade jag problem med sömnen så min läkare skrev ut sömntabletter till mig. En kväll så ville pojkvännen slicka mig (jag hade då taget mina sömntabletter) jag gick med på det och efter att jag kommit så blev jag riktigt trött. Pojkvännen ville fortsätta men jag sa klart och tydligt NEJ. La mig sen på sidan och somnade.
    Några dagar senare hade vi en diskussion om något med hans ex (minns inte exakt). Han sa iaf att dom hade legat sked och han ville ligga, så han stoppa in den men hon låg som en död fisk och sen hon somnade efter en liten stund. Sen säger han " du var ju också som en död fisk häromdagen så jag måste vara riktigt tråkigt" jag frågade va fan han pratade om och fick sen veta att han försökte ha sex med mig (på samma sätt som med hans ex) men att jag tydligen hade legat som en död fisk. Jag hade inget minne av det så jag insåg ganska fort att han hade försökt ligga med mig när jag sov och jag hade klart och tydligt sagt nej. Jag blev arg och ledsen på honom och sa att jag hade sagt nej och att jag sov. Han sa då "jo jag vet men jag trodde du var vaken för du brukar aldrig somna så fort. Förlåt det var dumt av mig".
    Jag mådde lite dåligt ett tag men förlät honom och sen slöt jag tänka på det men för någon dag sen ploppade det upp i huvudet och jag undrar nu om det var en våldtäkt?
    Jag har aldrig kunnat se det som en våldtäkt då vi är tillsammans och jag älskar honom och han är världens finaste man.

• Svar på tråden vad det en våldtäkt?
  • whydoyoucare

Det är våldtäkt så länge du inte gett ett godkännande till händelsen. 

Jag kan bli väkt av att min snubbe sätter på mig, men det är för att han och jag har i förhållandet gett varandra tillstånd till sådana sexuella anspel. Så oss emellan är det ju acceptabelt att vi gör så då det är något vi är ömsesidiga om. 

Har du dock sagt nej och han gör det iaf, då är det våldtäkt. Tyvärr...

• Velouria

Enligt lagen så räknas det som våldtäkt, men hur ser du på honom? Tycker du att det känns som våldtäkt, att han är en ond människa osv osv?

Bajsbrygga
  • Velouria

Jag kan säga att jag nog enligt lagen har blivit våldtagen ett antal gånger, men jag är inte sådan att jag dömer min partner efter vad lagen säger. Det viktiga är hur vi har det i förhållandet. Min syn på honom förändras inte bara för att lagen säger en sak. Om jag vaknar av att han försöker ha sex så rasar inte min värld så att säga. Går jag med på det så går jag med på det, går jag inte med på det så säger jag till honom att jag vill sova och så somnar jag. Svårare än så är det inte. För mig skulle det vara skillnad om han med våld tvingade mig till sex. 

Bajsbrygga
  • Lena

Eftersom du sa nej tycker jag det är våldtäkt och han låter inte som en särskilt bra människa som testar även om du har sagt nej.

• Vickan I

Försökte ha sex skriver du, så också försök till våldtäkt i så fall, inte våldtäkt. Lika fel det med dock.

• Anonym (förvirrad)
    Velouria skrev 2014-03-16 13:37:26 följande:
    Enligt lagen så räknas det som våldtäkt, men hur ser du på honom? Tycker du att det känns som våldtäkt, att han är en ond människa osv osv?

nej, jag känner inte direkt att det känns som en våldtäkt och jag tycker inte att han är en ond människa. Han trodde verkligen att jag var vaken men aa jag vet inte riktigt. Kändes väldigt jobbigt att jag inte visste vad som hade hänt. Sen äcklade det mig att han hade gjort exakt samma med sitt ex. Blir alltid äcklad när jag får höra om hans ex eller andra brudar han har legat med.
  • Anonym (förvirrad)
    Vickan I skrev 2014-03-16 14:50:34 följande:
    Försökte ha sex skriver du, så också försök till våldtäkt i så fall, inte våldtäkt. Lika fel det med dock.

Jag formulerade mig dåligt ser jag nu. Alltså han gjorde precis som han gjorde med sitt ex och när han märkte att jag bara låg där så slöt han.
  • Lena

Jag hade inte varit okej med någon som hade tyckt att det är okej att försöka ha sex med mig om jag sover eller om jag inte har visat intresse. Penetration är inte steg ett!

• Anonym (förvirrad)
    Lena skrev 2014-03-16 15:00:13 följande:
    Jag hade inte varit okej med någon som hade tyckt att det är okej att försöka ha sex med mig om jag sover eller om jag inte har visat intresse. Penetration är inte steg ett!

förstår hur du tänker men vad ska jag göra då? Det är ju snart 2 år sen
  • Lena

Jag hade pratat med killen om varför han tycker det är okej och inte delat säng med honom tills han fattade vad han hade gjort fel. Dröjde det länge hade han åkt ut.

• Anonym (förvirrad)
    Lena skrev 2014-03-16 15:06:57 följande:
    Jag hade pratat med killen om varför han tycker det är okej och inte delat säng med honom tills han fattade vad han hade gjort fel. Dröjde det länge hade han åkt ut.

men han fattade ju att han gjorde fel och att det faktiskt inte var okej.
  • Velouria
    Anonym (förvirrad) skrev 2014-03-16 14:55:54 följande:

nej, jag känner inte direkt att det känns som en våldtäkt och jag tycker inte att han är en ond människa. Han trodde verkligen att jag var vaken men aa jag vet inte riktigt. Kändes väldigt jobbigt att jag inte visste vad som hade hänt. Sen äcklade det mig att han hade gjort exakt samma med sitt ex. Blir alltid äcklad när jag får höra om hans ex eller andra brudar han har legat med.
    Då verkar han ju lite puckad i allmänhet. För honom är det säkert ingen big deal att dra upp gammalt ex, men säg som du känner. Och säg att det känns äckligt att han försökte ha sex med dig. Stå på dig mer och var tuff. Vad är det värsta som kan hända?
    Bajsbrygga
  • Velouria
    Anonym (förvirrad) skrev 2014-03-16 15:02:04 följande:

förstår hur du tänker men vad ska jag göra då? Det är ju snart 2 år sen
    Det stör dig fortfarande efter två år. Men säg det då helt enkelt. Säg att du inte kommer över det. 

Men vad exakt är det som stör dig? Känner du dig fylld med ångest och förtvivlan eftersom lagen säger att han har begått våldtäkt? Du känner att han hamnar i kategorin våldtäktsman, vet inte hur du ska se på honom och känner ett brustet hjärta eftersom det skär i hjärtat att se på honom som en våldtäktsman?
    Om det inte fanns någon sådan lag, skulle du känna samma?
    Bajsbrygga
Svar på tråden vad det en våldtäkt?