• Boel01

FITLINE

Läste en del gamla trådar här på Familjeliv, gällande Fitline. Speciellt 1 person hade tagit på sig rollen att se till att som hon själv skrev; göra det till sin mission i livet och se till att alla dessa pyramidföretag försvinner. Det låter ju jättebra! 
    Men då gäller det inte Pm-International. Företaget är ett familjeföretag, som har funnits i 20 år nu. De är etablerade i 43 länder i dagsläget, och 200.000 personer använder dessa produkter. 80% av dessa är just användare, 20% jobbar med produkterna. Dessa 20% har jobbat och byggt upp en verksamhet med hjälp utav Pm, som delar ut bonus, både i pengar och genom en bilpremie, där Pm betalar ut pengar för leasing av bil. De tjänar pengar på att arbeta med produkten. Pm tjänar givetvis också pengar på detta, precis som vilket annat företag som helst. Ta vilket företag som helst i Världen, ALLA tjänar pengar. SKILLNADEN är dock, att JAG som VILL jobba med deras produkter (som jag använder sedan 2 år tillbaka) kan tjäna precis hur mycket pengar som helst; OM jag själv vill. Det är upp till mig hur mycket tid jag vill lägga på detta. Där har ni första skillnaden mot att vara anställd i ett "vanligt" företag, där DU gör i princip hela jobbet för företaget, men det är ENDAST ägaren och dennes underhuggare som tjänar de stora pengarna. Hos Pm är det precis tvärtom! De flesta som jobbar med produkterna tjänar riktigt bra varje månad, har fri bil, och kan styra sin arbetstid precis hur de själva behagar.
    En annan, och mycket viktig sak är; Fitlines produkter är de ENDA näringsprodukterna som idag har PATENT på slutprodukter, i dagsläget har de 33 patent. Patent får man när man har BEVISAT varans positiva effekter på vår kropp. Pm har ALDRIG påstått någonsin att deras produkter BOTAR sjukdomar eller sjukdomstillstånd. Däremot så ger produkterna den näring till våra kroppar som behövs för att ge kroppen de bästa förutsättningarna till att kunna läka sig själv. I vår tunntarm sitter nästan hela vårt immunförsvar, och om tarmen inte är i optimal balans (läckande tarm), så skapas det olika sjukdomar i våra kroppar. Och TYVÄRR så ger vår kost INTE det upptag utav vitaminer, mineraler, probiotika som  vi DAGLIGEN behöver för att kroppen ska må bra. Därför använder jag dessa produkter, som ALLA är vattenlösliga, även de som vanligtvis säljs som kapslar hos andra kosttillskott-tillverkare, exempelvis Omega3 och Q10.

• Svar på tråden FITLINE
  • Surrender4Me

Hur man än vrider och vänder på steken så blir den alltid bränd om den ligger på för länge.

Det här är en gammal och utsliten metod, det kommer inte fungera länge till. Dom vill få dig tro att du jobbar under dina förutsättningar, vilket de till viss del är om man inte räknar med det psykiska, din "tro" att du ska tjäna massor med pengar, vilket gör att du i genomsnitt lägger ned mycket mer jobb för mycket mindre betalt än vad ett vanligt 7-4 ger. Om du nu skulle ha turen att bli en av dom som blir rika på det här så har du gjort ett oerhört bra jobb, men du ska ändå veta att har du inte produkten så har du snart ingenting längre, och det är inte många som har blivit långvariga där.

• Surrender4Me

Du har bättre chans i % att bli VD på företaget du söker jobb istället för att sälja det här skiten än att faktiskt bli miljonär på det.

• Boel01
    Surrender4Me skrev 2014-03-16 00:31:12 följande:
    Du har bättre chans i % att bli VD på företaget du söker jobb istället för att sälja det här skiten än att faktiskt bli miljonär på det.
    Tyvärr måste jag göra dig besviken. Du är verkligen inte insatt, varken i företaget eller produkterna. Men självklart respekterar jag din tro på att man måste jobba häcken av sig, vilket är helt felaktigt. Som jag tidigare skrev, så tjänar de som jobbar i företaget bra med pengar varje månad, och de styr själva sin arbetstid. Produkterna är världsledande på marknaden vad det gäller näring till kroppen. Elitidrottare på världsnivå använder produkterna och därför lämnar Pm också FRIVILLIGT dessa till dopingtester hos Internationella dopingförbundet, för att användarna ska känna sig lugna med att de kan ta dessa produkter utan att bli misstänkta för doping. Produkterna finns upptagna på Köningenlist. Det finns nämligen ingen lag som bestämmer att kost-tillskott måste testas för doping, men Pm väljer ändå att låta dopingförbundet ta stickprover på produkterna. 
    Dessutom testas produkterna på Swiss Vitamin Institute i Lausanne. Googla på det så får du fram hur det fungerar där.
Svar på tråden FITLINE