Positivt gravtest 3 v efter skrapning
Den 20 feb var jag på ett ultraljud och trodde allt var bra (sett ett tickande hjärta tidigare) men nu var fostret dött v 10+6 (död ca 8+6) Genomgick en skrapning samma dag utan komplikationer. Haft ett Ma samma tidpunkt tidigare och fick då cytotec och fick mens 4 veckor senare.
Nu gjorde jag ett äl-test 14 dagar efter skrapning, som var positivt (clearblue digital) Vi hade haft sex dagen innan och samma dag, jag brukar aldrig ha äl så tidigt i min cykel, snarare på dag 21.
Nu efter 21 dagar kom jag på att äl-test kan visa positivt pga gravidhormoner och tog ett nytt, som också var positivt. Jag har plötsligen dessutom fått ömma bröst igen, det hade jag inte direkt efter skrapningen.
Tog då ett clearblue gravtest som visade gravid och befruktning skett 1-2 veckor sedan.
Vad ska jag tro? Är det gamla hormoner som kan finnas kvar efter skrapningen (känns som att de bör försvinna snabbt när livmodern blir "tömd"?) eller kan det vara en ny graviditet? Det är mest de ömma brösten som får mig att misstänka det eftersom det varit så alla mina tidigare graviditeter. Hittar bara info om att hormoner kan vara kvar länge efter ett vanligt missfall eller abort med cytotec men inte efter skrapning.
Hur ska jag bete mig nu?
Med vänlig hälsning Hannah