Ni som tagit fragminsprutor, hur var er förlossning?
Som rubriken lyder, ni som tagit Fragmin sprutor under graviditeten hur var er förlossning? Fick ni epudral? Var det större risk för blödning? Gick förlossningen smidigare som en del säger?
Som rubriken lyder, ni som tagit Fragmin sprutor under graviditeten hur var er förlossning? Fick ni epudral? Var det större risk för blödning? Gick förlossningen smidigare som en del säger?
Jag går på fragmin nu 5000. Och min bm sa att det var lägsta terapeutdosen men var inte helt säker om man kunde få Eda. Så om fyra veckor på min nästa kontroll skulle jag få reda på det när hon hade talat med läkaren.
Hej! Såg tråden och blev jättenyfiken. Jag går oxå på fragmin. Gjorde även det när jag väntade min dotter, för snart 10 år sedan. Och då fick jag inte epidural på grund av att dom satte igång mig och förlossningen gick så snabbt.
Den här gången skulle jag verkligen vilja ha epiduralen dock..Har frågat bm om man kan planera en igångsättning just pga att jag vill kunna planera att inte ta sprutan, så jag kan få bedövningen. Men hon sa att man inte vill göra så för att det inte är bra varken för mamman eller barnet att sättas igång. Tycker det är konstigt,eftersom dom gjorde det så lättsamt förra grav. (skulle ta ett blodprov bara å hade gått två dagar över tiden utan en enda förvärk, men var ändå öppen 4cm.)
Ursäkta stavfel, blir inte bättre när man skriver från mobilen ;)
Heeej duu! Såg att du fått din lilla äntligen! Grattis! Nyfiken på hur förlossningen gick till! Vill du berätta? :)