gås som sällskapsdjur
hej undrar om man kan ha gås som sällskapsdjur i en lägenhet och om dom kan bli rumsrena?finns det för övrigt vetenskapliga belägg för att dom är intelligentare än ankor och hönsfåglar?
hej undrar om man kan ha gås som sällskapsdjur i en lägenhet och om dom kan bli rumsrena?finns det för övrigt vetenskapliga belägg för att dom är intelligentare än ankor och hönsfåglar?
Absolut, tänk på att du måste ha en damm och mycket grönområden i lägenheten bara för att gåsen ska trivas
nej gäss är ej lika utpräglade vattenfåglar som ankor så där har du fel,inte 'r dom heller beroende av grönområden
för övrigt kan jag göra en konstgjord damm inomhus.
kan även tänka mig en svan,men tänkte ta promenader med gåsen i koppel för dom går bättre på land än svanar.
Skulle säkert funka att ha en gås som sällskapssjuk i lägenhet om du står ut med fjädrarna. Fåglar har en tendens att bajs Alice vart dom vill, kanske går att träna, troligtvis inte... Men i vilket fall som helst så är det olagligt att hålla en gås så.
Fredag!
*visslar glatt*
det är väl laglit om den får ett eget rum på 17 kw meter
17 kwadrat meter givetvis
tänkte en vakt gås som ett alternativ till hund
Jag har bara haft ankor, och dem utomhus, men jag skulle gissa att gässens naturliga beteenden, som tex att vilja beta och gräva med näbben i marken kan bli lite svårt att få utlopp för inomhus. Om det ens är lagligt? Gissar att de kan gå omkring och rycka tussar ur mattor med lugg och liknande.
De bajsar också överallt och i ganska stor mängd. Och det luktar rätt rejält… Jag har träffat en kvinna som tränade sin fågel (dock en helt annan fågeltyp än gås) att bajsa på kommando, men då tränade hon den varje dag sedan den var nykläckt och då fick hon ju se till att kommendera den lagom ofta om hon ville ha full kontroll på var det skedde.
jag tror att skall du ha vaktfågel så kanske en papegoja kan vara något.
jadu lisa mn bostad är ett bra alternativ FÖR EN GÅS att bo i,sen undrar ja om man kan göra dom rumsrena?
den får ha blöja om den inte är rumsren.men tyvär verkar inte ni va experter här på gäss.
orcha du är för oseriös,skriv endast om du har kunskaper om sånna djur
det är realistiskt ,men förstår att du reagerar pga att det är ovanligt i sverige att ha gäss i en lägenhet