• mammas4killar

Hjälp! höggravid och operera njurstenar

Jag är gravid i v. 33, har haft världens problem med njursten. Nu ligger jag inne och ska snart ner på operation för att de ska gå in med en kamera och nån slags tång för att plocka ut stenar via urinröret/ledaren.
    Nu är jag jättenervös att nåt ska gå fel, är livrädd att det ska bli nåt med bebisen eller att dom typ perforerar urinblåsan/röret.

Är det nån som gjort nåt liknande? Behöver pepp! Eller har ni fått göra nåt annat som hjälpt?

• Svar på tråden Hjälp! höggravid och operera njurstenar
  • Sale

Hej!

Nu är jag inte i din situation men jag tycker att du ska sluta oroa dig! Du är på ett sjukhus och där har du även experterna som kan berätta för dig om vad som kan ske och inte. Tro mig, om det skulle finnas risk så skulle de infomera och i värsta fall avbryta ingreppet!

Att fråga runt på nätet kan tyvärr ge dig mer negativa svar och oroa dig i onödan, även om det är inte det du är ute efter. Så mitt råd - lyssna på läkarna runt omkring dig och fråga om du känner dig minsta osäker. Jag är helt säker på att du är i bra händer och att de tar hand om dig på bästa sätt!

Svar på tråden Hjälp! höggravid och operera njurstenar