• Anonym (IVF)

IVF försök - utomlands

Jag har en liten fundering... Det är så att jag ska börja med ett IVF försök på nästa mens, vilket bör vara runt 28 mars. Sen är det på dag 21 man börjar med nässprayen, men jag kommer inte ihåg hur länge man sprayar och hur ofta man ska på koll hos gyn osv?? Har för mig att det är en månad man sprayar?

Jag ska nämligen utomlands en vecka i maj, tror det blir precis vid sprutstarten om jag räknat rätt :o Är detta möjligt? Alltså kan det gå eller kollar man en massa den veckan?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-14 11:27
    Kollade igenom min tidigare behandling och räknade dagarna.. Kan nog bli tight!

OM mensen kommer när den ska, 28/3 (den kan vara allt från 2-5 dagar sen) så skulle jag isf börja spraya dag 21, 10 april.
    Sedan börja spruta 27 april. Blodprov och VUL och sånt, och sedan ÄP 5 maj och ev. ET 7 maj. Blir ju lite tight med tanke på att jag ska åka 9 maj!

Men om nu mensen kommer i tid, eller tillome lite tidigare, är det dumt av mig att sätta mig och flyga ett par dagar efter ET??

• Svar på tråden IVF försök - utomlands
  • Anonym (IVF)

Nån?
    Inser att min rubrik är missvisande, jag ska ju inte göra IVF utomlands men ser nu att det kan tolkas så.. :p 

• Anonym (ED)

Flyga i sig är ju helt lugnt,vi är många som gör ET eller FET utomlands och flyger hem dagen efter. Men det blir tight som du säger,om mensen är sen eller blåsorna växer sakta kör det ihop sig... Går det ändra datum?

• Anonym (IVF)
    Anonym (ED) skrev 2014-03-14 13:34:29 följande:
    Flyga i sig är ju helt lugnt,vi är många som gör ET eller FET utomlands och flyger hem dagen efter. Men det blir tight som du säger,om mensen är sen eller blåsorna växer sakta kör det ihop sig... Går det ändra datum?
    Hmm ok. Nej resan i sig är inte ombokningsbar :S 
    Och skippar jag detta försök så dröjer det ju till hösten innan nästa gång pga sommaruppehåll... Och jag har kanske inte så länge på mig då jag har låg äggreserv... 

Får nog kanske fundera och avvakta och se när mensen kommer helt enkelt, eller hoppas att vårt hemmaförsök tog sig istället! Tack för ditt svar :) 
Svar på tråden IVF försök - utomlands