• Anonym (Tjejångest)

heterogift men förälskad i tjej. är det en fas?

Jag är relativt nygift (1år) med en man som jag älskar. Jag har varit öppet bisexuell sedan långt innan vi träffades men gar känt mig nöjd med vårt förhållande i flera år, och var glad för att gifta mig. Problemet är att sedan ett par månader har jag känt mig allmänt asexuell och inte direkt tänt på något ihop med min man. Jag trodde det var en svacka eller jobbstress och vi avfärdade det. Han är rin och tålmodig på det sättet. Men sedan så råkade jag träffa på en kvinna som jag träffat tidigare via min idrott och allt bara vändes upp och ner. Allt som rör henne gör mig helt galen. Det räcker att hon ler för att jag ska känna mig helt vimnelkantig av sexlust. Drpmmer och fantiserar om henne hela tiden. Känner dock fortfarande ingen sexlust i mitt förhållande. Så jag har ju haft en hel del ångest kring detta. Så det jag undrar är om andra bisexuella i monogama förhållanden går igenom sådant här? Är det en fas? Ska jag försöka vänta ut det? Tjejen i fråga är öppet lesbisk och totalt ovetande om hur jag känner, och jag har inte agerat på någonting. Jag vill väl mest veta om jag är helt ensam i detta eller om andra varit med om det. Hur har ni gjort i så fall? Jag är helt vilsen här...

• Svar på tråden heterogift men förälskad i tjej. är det en fas?
  • Anonym (bisexuell)

Jag är bisexuell i förhållande. Jag har olika perioder när jag tänder mer på tjejer eller mer på killar så i mitt fall hade det gått bra att vänta ut det. Fast om man blir förälskad är det en annan sak. Är du säker på att du inte är det...? Det låter lite så...

• Tjejångest

Ju mer jag rannsakar mig själv, ju mer inser jag att jag är förälskad i den här tjejen. Upp över öronen. Träffade henne igen i helgen och all beröring (helt oskyldig egentligen: kramar, hand på min axel när vi skojade om något) gjorde mig helt yr och galen. Kan inte sova eller äta för jag bara tänker på henne, jag kan fortfarande känna hennes lukt från vår kram Hejdå i mina kläder. Är som en tonåring, helt fast i känslor och hormoner. Vilken soppa, :( Min man bryr sig så otroligt mkt om mig, har offrat massor för mig och alltid stöttat mig i allt. Jag får såna skuldkänslor och sån ångest när jag tänker tanken på att berätta, eller att vi kanske borde separera. Men egentligen är det kanske elakare att inte berätta och låta honom leva oviss om hur jag känner. Och vill han då lämna så är det kanske det mest rättvisa mot honom...? Ush. Alla tankar går bara runt och runt...

• Anonym (Enya)

Kan känna igen mig. Är en kvinna gift i ett tryggt och långvarigt förhållande med en man, men får ibland känslor för andra, då oftast kvinnor. Jag kan känna samma sak för en man som för en kvinna, till och med samtidigt, men aldrig att jag har känslor för två män eller två kvinnor samtidigt.  Jag tror i mitt fall att jag är sån här, jag måste bara bestämma mig för att stanna hos min man, för utifrån de samtal vi haft om detta (han känner till att jag är bi) är han inte intresserad av att lösa det på något annat sätt. I ditt fall kanske du kan prata med din man, se om han är öppen för att du får ha kontakt med en kvinna vid sidan av? 

Eftersom jag känner igen mig så väl, hoppas jag att du vill skriva något om hur det går med känslorna för tjejen. Lycka till. 

Svar på tråden heterogift men förälskad i tjej. är det en fas?