heterogift men förälskad i tjej. är det en fas?
Jag är relativt nygift (1år) med en man som jag älskar. Jag har varit öppet bisexuell sedan långt innan vi träffades men gar känt mig nöjd med vårt förhållande i flera år, och var glad för att gifta mig. Problemet är att sedan ett par månader har jag känt mig allmänt asexuell och inte direkt tänt på något ihop med min man. Jag trodde det var en svacka eller jobbstress och vi avfärdade det. Han är rin och tålmodig på det sättet. Men sedan så råkade jag träffa på en kvinna som jag träffat tidigare via min idrott och allt bara vändes upp och ner. Allt som rör henne gör mig helt galen. Det räcker att hon ler för att jag ska känna mig helt vimnelkantig av sexlust. Drpmmer och fantiserar om henne hela tiden. Känner dock fortfarande ingen sexlust i mitt förhållande. Så jag har ju haft en hel del ångest kring detta. Så det jag undrar är om andra bisexuella i monogama förhållanden går igenom sådant här? Är det en fas? Ska jag försöka vänta ut det? Tjejen i fråga är öppet lesbisk och totalt ovetande om hur jag känner, och jag har inte agerat på någonting. Jag vill väl mest veta om jag är helt ensam i detta eller om andra varit med om det. Hur har ni gjort i så fall? Jag är helt vilsen här...