Sluta skaffa barn utan inkomst!
Varför funderar tonåringar på att skaffa barn?! Jag bli skraj när jag ser alla frågor till yngre tjejer som redan har barn om DOM tycker dessa borde skaffa barn och hur dom känner sig redo och mogna för det och framför allt har ekonomin! Vadå ekonomi! Om man är mellan 15-17 år har man väl knappast ett jobb och alltså då ingen ekonomi överhuvudtaget! Som ett exempel denna 17 åriga tjej som bloggar och ska få sitt tredje barn detta år... Varför?! Ingen utbildning, inget jobb och går på soc. Jätte skoj. Och nej jag är ingen bitterkärring som dom flesta yngre kommerkalla Magnus för, det kallas mognad och erfarenhet något som ni helt saknar som litar på att samhället ska betala så ni kan skaffa hur många barn ni vill och kom inte med erat argument att " yngre mammor orkar leka mer med sina barn" eller att "vi har så mycket kärlek att ge våra barn" för kärlek ger inte mat på bordet eller kläder på kroppen till er och era barn! Jag drar inte alla över en kam, men dom som skaffar unge efter unge utan att ens tänka på jobb eller utbildning äcklar mig! Snälla, utbilda er och försörj era egna barn och mogna till er först!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-13 14:53
Ska inte stå Magnus, utan bitterkärring * ;)