• Grattttiis

Sluta skaffa barn utan inkomst!

Varför funderar tonåringar på att skaffa barn?! Jag bli skraj när jag ser alla frågor till yngre tjejer som redan har barn om DOM tycker dessa borde skaffa barn och hur dom känner sig redo och mogna för det och framför allt har ekonomin! Vadå ekonomi! Om man är mellan 15-17 år har man väl knappast ett jobb och alltså då ingen ekonomi överhuvudtaget! Som ett exempel denna 17 åriga tjej som bloggar och ska få sitt tredje barn detta år... Varför?! Ingen utbildning, inget jobb och går på soc. Jätte skoj. Och nej jag är ingen bitterkärring som dom flesta yngre kommerkalla Magnus för, det kallas mognad och erfarenhet något som ni helt saknar som litar på att samhället ska betala så ni kan skaffa hur många barn ni vill och kom inte med erat argument att " yngre mammor orkar leka mer med sina barn" eller att "vi har så mycket kärlek att ge våra barn" för kärlek ger inte mat på bordet eller kläder på kroppen till er och era barn! Jag drar inte alla över en kam, men dom som skaffar unge efter unge utan att ens tänka på jobb eller utbildning äcklar mig! Snälla, utbilda er och försörj era egna barn och mogna till er först!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-13 14:53
    Ska inte stå Magnus, utan bitterkärring * ;)

• Svar på tråden Sluta skaffa barn utan inkomst!
  • Grattttiis
    Grattttiis skrev 2014-03-13 14:51:15 följande:
    Varför funderar tonåringar på att skaffa barn?! Jag bli skraj när jag ser alla frågor till yngre tjejer som redan har barn om DOM tycker dessa borde skaffa barn och hur dom känner sig redo och mogna för det och framför allt har ekonomin! Vadå ekonomi! Om man är mellan 15-17 år har man väl knappast ett jobb och alltså då ingen ekonomi överhuvudtaget! Som ett exempel denna 17 åriga tjej som bloggar och ska få sitt tredje barn detta år... Varför?! Ingen utbildning, inget jobb och går på soc. Jätte skoj. Och nej jag är ingen bitterkärring som dom flesta yngre kommer kalla mig bitterkärring för, det kallas mognad och erfarenhet något som ni helt saknar som litar på att samhället ska betala så ni kan skaffa hur många barn ni vill och kom inte med erat argument att " yngre mammor orkar leka mer med sina barn" eller att "vi har så mycket kärlek att ge våra barn" för kärlek ger inte mat på bordet eller kläder på kroppen till er och era barn! Jag drar inte alla över en kam, men dom som skaffar unge efter unge utan att ens tänka på jobb eller utbildning äcklar mig! Snälla, utbilda er och försörj era egna barn och mogna till er först!

• Åttiotalist

Du begär för mycket. Titta på vilka områden unga föräldrar ofta kommer från så förstår du.

• Grattttiis
    Åttiotalist skrev 2014-03-13 14:53:19 följande:
    Du begär för mycket. Titta på vilka områden unga föräldrar ofta kommer från så förstår du.

Det spelar väl ingen roll vilket område, barn ska inte skaffa barn! Det är inget man begär, utan det är så det ska vara. Skaffar man barn utan inkomst ska man inte sitta och gnälla över hur lite bidrag man får av samhället!
  • Flickan och kråkan

Det beror ofta på en missriktad önskan att bli älskad. Arbetar med tonåringar och de flesta riktigt unga flickor som vill ha barn vill bli älskade.....i brist från annat håll.

• Åttiotalist
    Grattttiis skrev 2014-03-13 14:55:21 följande:
    Det spelar väl ingen roll vilket område, barn ska inte skaffa barn! Det är inget man begär, utan det är så det ska vara. Skaffar man barn utan inkomst ska man inte sitta och gnälla över hur lite bidrag man får av samhället!

Uppväxten spelar stor roll. Det är ingen slump att fler tonåringar från områden med låg socioekonomisk status i större utsträckning blir föräldrar i unga år. Jag håller med dig, jättemycket, men det är som att tala med en vägg för de är minsann så mogna och kommer visst klara ekonomin. Hävdar de iallafall.
  • Grattttiis
    Åttiotalist skrev 2014-03-13 14:59:12 följande:
    Uppväxten spelar stor roll. Det är ingen slump att fler tonåringar från områden med låg socioekonomisk status i större utsträckning blir föräldrar i unga år. Jag håller med dig, jättemycket, men det är som att tala med en vägg för de är minsann så mogna och kommer visst klara ekonomin. Hävdar de iallafall.

Kan mycket väl vara så, men att ingen tar tag i dom här ungdomarna innan dom sätter barn till världen dom sedan int kanske klarar av att uppfostra. Att framför allt deras föräldrar ingriper och talar mer ingående med sina barn om varför dom tänker på att skaffa barn. Barn ska vara planerade och önskade i min mening. Visst, önskade blir dom väl, men det är så mycket mer som ska till som mognad och framför allt inkomst till att kunna ta hand om ett barn. Det är inte direkt en hundvalp man kan lämna till mamma och pappa när den blir lite för krävande!
  • Prutt

Jag vet flera 16-åringar som jobbar. Sen säger jag inte att det är bra att skaffa barn när man är 16, men tror du att det inte finns folk som har ekonomin till det vid den åldern så är du väldigt naiv.

• Grattttiis
    Prutt skrev 2014-03-13 15:03:48 följande:
    Jag vet flera 16-åringar som jobbar. Sen säger jag inte att det är bra att skaffa barn när man är 16, men tror du att det inte finns folk som har ekonomin till det vid den åldern så är du väldigt naiv.

Som jag sa så drar jag inte alla över en kam, men fast jobb som 16 åring är inte vanligt.
  • Prutt
    Grattttiis skrev 2014-03-13 15:04:51 följande:

Som jag sa så drar jag inte alla över en kam, men fast jobb som 16 åring är inte vanligt.

Fast i din trådstart så gör du ju det, även om du påstår att du inte gör det. Sen tycker jag att just ekonomin är en märklig sak att hänga upp sig på. Tycker du verkligen att en låg inkomst är det främsta skälet till att barn inte bör skaffa barn?
  • Grattttiis
    Prutt skrev 2014-03-13 15:07:10 följande:
    Fast i din trådstart så gör du ju det, även om du påstår att du inte gör det. Sen tycker jag att just ekonomin är en märklig sak att hänga upp sig på. Tycker du verkligen att en låg inkomst är det främsta skälet till att barn inte bör skaffa barn?

Låg inkomst? Låt oss säga att en 16 åring utan jobb eller utbildning ska betala för sitt barn. För det första, är det samhället som betalar för henne att hon får föräldrapenningen på lägsta nivå. Hur ska man försörja ett barn utan fast inkomst? Vad ska dom göra när föräldrapenningen är slut för månaden, då är det föräldrarnas ansvar att försörja och vilken förälder skulle vara överlycklig att göra det mot sin vilja? Så för att svar på din fråga, ja pengarna är otroligt viktigt för mig om jag ska kunna skaffa barn. Det hör till mognad och ansvar anser jag.
Svar på tråden Sluta skaffa barn utan inkomst!