att ha höga krav på sig själv
Jag vill att detta skall vara en positiv tråd, alla som har något negativt att säga behöver inte lägga energi på denna tråd.
Så med det sagt så vill jag diskutera, få råd och stöd i hur fasen man gör för att inte ha sa så höga krav på sig själv. Jag har tagit på mig på tok för mycket saker att göra och jag misslyckas med allt pga av att jag har så mycket att göra(känns det i alla fall som). Vill helst bara få en vardag som inte är så uppstyrd, kravfylld och mer enkel. Men det är så lagom lätt när man har tusen strängar på sin lyra som man inte kan säga upp.. den dagen man är lite ledig så får jag så sjukt dåligt samvete över att jag vill vila/se en film/bara vara så om jag väl bestämmer mig för att ta det lungt så kan jag inte njuta av det utan ligger bara och stressar upp mig för att jag är så lat att jag väljer att vila. Hur korkat låter det inte? Ligger just nu i soffan (??????!!!) Och har ångest för att jag gör det. Oroar mig för de jag skall göra kl fem.. två timmar bort. Är uppstressad för att jag är ledig. De är något fel på mig. Allt jg gör blir lidande
Att tillägga är att jag nyss börjat på ett nytt väldigt stressigt jobb, haft dödsfall inom familjen, har svårt att sova och drömmer mardrömmar, glömmer allt,många projekt och företagande både hemma och mina fritidsintressen som tar mycket tid och tär på mig psykiskt.
Håller jag på att vara utbränd?
Kan någon som lyckats sänka sina krav på sig själv snälla dela med sig av era erfarenheter? Hur fasen gjorde ni???