• joakin

Thailand är förstört...OBS åk inte...

Hej vi har varit i Thailand. 5 år i rad från 2009 och tills i år 2014-02-21.
    Thailand är bortom allt som har med semester att göra det är lika dyrt och om inte dyrare i  Sverige..  När ni landar på Phuket   .. så måste ni ta taxi till Hotellet  1000BHT var ni en skall åka på Phuket,, 10 minuter eller till Ravai .. det är åcker pris .. och det vet dom om.. en Öl kostar 120-160 - 220 BHT mat kostar för 5 personer 1500-2500 BHT. allt kostar ingen är längre vänliga utan dom Bara vill ha pengar.. Han som kör ut dig till någon ö och snorklar tjänar mer än en gemene man får ut i månaden han tjärnar ca 20,000 i månaden för han kör alla dagar i veckan och två turer om dagen a ca 600 kr / per gång.. han står inte och väntar som dom gjorde för .. alla pratar Ryska eller säger billigare än i Ullared..  massage från 600 BHT och upp till 1500 eller dyrare och klipper du naglarna så klipper dom så lite att du måste klippa 3 gånger till innan du åker hem .. Nä.. jag avråder er från att åka till Thailand.. Nu kommer det massa inlägg om att det inte alls är så dyrt osv ... men spara din kraft till någon som orkar lyssna jag vet att det kostar det jag säger ooojag det går att köpa öl för 60BHT men då är det inte längre någon semester ,du är på .För då måste du ta dig till någon lokalbutik. Då får du gå i 32 graders värme , för dom skall ha 400 BHT att köra dig 100 meter.... eller varför inte köpa glass till barnen för 150 svenska kronor... som sagt.. sluta att hitta på massa inlägg som säger att det är billigt i Thailand .. titta dig i spegeln efter åt din tunga är SVART.  

• Svar på tråden Thailand är förstört...OBS åk inte...
  • Modernmom

Ok. Intressant tråd. Har alltid trott det var billigt i Thailand, men de har väl blivit påverkade av all turism.

• Smilla75

Men vad gör ni på Phuket då? Vi har rest 8 år i rad och allt har varit toppen och superbilligt. Lanta, Mae Phim, Huya Yang. Sist hyrde vi ett nybyggt hus på stranden, 300 kvm med egen stor pool för 6000 kr i veckan.

Ni får göra smartare val helt enkelt. Man vill ju inte heller vara där alla charterturister är.

• Gryntroll

Fast det finns ju väldigt många andra ställen än Phuket som ju är en av de värsta "turistfällorna" och då är det sig mer likt.

• enola

Hmm... Vi var i Thailand (Ao Nang) i november och det var inte alls så där dyrt. Man tog sig vart som helst inom byn med tuk tuk för 80 thb, en timmes thaimassage låg på ca 300 thb, dvs knappt 75 spänn. Vet inte vilket Thailand du varit i, TS, men det var uppenbarligen inte samma som vi...

• anli

Det finns så många andra ställen i Thailand att resa till än Phuket. Klart de fattar därborta att de kan ta högre priser när det är där turisterna befinner sig. Då betalar folk ändå för att de är på semester.

Jag skulle hellre välja en annan del av Thailand och spara pengar, (mer över för utflykter osv) samtidigt som jag slipper trängas på stranden tillsammans med alla andra i Phuket. :)

• Ebba 27 juli

Ja., varför åka till Phuket ???? Man kan väll inte döma ut hela Thailand bara för att Phuket blivit förstört o dyrt!! Finns ju så mycket mer. Vi brukar åka till mae phim på fastlandet det är långt ifrån Phuket på alla sätt o vis! Varit i Phuket en gång o kommer aldrig åka tillbaka men till Thailand kommer vi åka!

• isolande

Hahaha, vad är det här för tråd?

Thailand är INTE lika med Phuket! Herregud, det är ju som att säga åk inte till Sverige och sedan beskriva Drottninggatan i Stockholm. Upp med blicken TS, världen är större (och vackrare) än du tror.

• Maddi

Som sagt så beror det på vart man åker. Jag har aldrig varit i Phuket, så de kan jag inte säga något om. Men att säga att det är dyrt i hela Thailand, de är ju bara fånigt. 

• Snartfrueriksson

Jösses pratar du i nattmössan eller ???? Vi var i phuket i nov/dec förra året. De var sådär dyrt som du säger! Mycket billigare. vi åkte taxi från patong i knappt 10 min han tog 150 bth . Åk för gudskelov inte dit igen du verkar bara bli lurad !!!

Svar på tråden Thailand är förstört...OBS åk inte...