• Finmamma

Progesteronvärde på 211? Normalt?

Hej, fick svar på mitt progprov idag, extremt högt. De på kliniken sa 211 i värde. Jag stimulerade med gonal f och tog sedan ovitrelle, har två ägg på 17 och 21 mm och ett på 14 mm när jag tog ägglossningssprutan.. Blev lätt överstimulerad men mår lite bättre nu. Ngn som haft så högt? Var/blev ni gravida?

• Svar på tråden Progesteronvärde på 211? Normalt?
  • Finmamma
    Finmamma skrev 2014-03-12 17:43:12 följande:
    Hej, fick svar på mitt progprov idag, extremt högt. De på kliniken sa 211 i värde. Jag stimulerade med gonal f och tog sedan ovitrelle, har två ägg på 17 och 21 mm och ett på 14 mm när jag tog ägglossningssprutan.. Blev lätt överstimulerad men mår lite bättre nu. Ngn som haft så högt? Var/blev ni gravida?

*hade två ägg, inte har
  • Jag är bara jag

Superhögt,normalt räknas väl mellan 25 och 60 kanske. Höga värden brukar väl tyda på graviditet? Eller också överstimuleringen. Hur som inget bry sig om,bara vänta och se nu då!  Glad

• Finmamma

Hur ska man orka stå ut med denna väntan? Antagligen tecken på överstimulering. Vill ta ett test imorogn, då är det 10 dagar efter ovitrellen. Men det är ju förtidigt och ovitreelen kan fortf sitta i.

Svar på tråden Progesteronvärde på 211? Normalt?