Kattköpartankar
Hej vi är en familj på 4 personer och en innekanin. Har ni några tips på bra familjekatter? Alltså raser menar jag. Eller kanske tips på var man kan söka efter det. Tack på förhand
Hej vi är en familj på 4 personer och en innekanin. Har ni några tips på bra familjekatter? Alltså raser menar jag. Eller kanske tips på var man kan söka efter det. Tack på förhand
Jag skulle rekommendera att köpa en bok där det står lite om flera olika raser, tex Att välja katt : hitta rätt katt för just dig av David Alderton (kostar 79 kronor på cdon) Tänk på vad som är viktigt för er, temperament, pälsvård (eller avsaknad av det), utseende etc och gå efter det.
Då ni har bestämt er för en ras besök gärna utställningar där ni kan bekanta er mer med rasen och prata med olika uppfödare. En raskatt kostar trots allt närmare 10 000 kronor och en katt lever ca 15-20 år så ju mer efterforskningar destå bättre.
Håller med ovanstående, skaffa så mycket information som möjligt.
Då blir allt lättare i slutänden!
Kan rekommendera brittisk korthår som är en underbar kattras på alla sätt, men som ovanstående skrivit sök runt på olika raser och läs på , här är lite ögongodis
Jag tycker att alla katter är bra familjekatter, förutsatt att de kommer till en bra kattfamilj. Skulle aldrig någonsin våga rekommendera en ras som "allmänt bra familjekatt" då sådant till största delen beror på om familjen ifråga är en bra kattfamilj.