• mellimalli

JIPPIE!!!!!!!!!!!!!!!

Heej! 

I lördags så köpte jag och min pojkvän en guldhamster. Världens gulligaste krabat! Har läst på massor om dom varje dag och lär mig nya saker hela tiden! 

De första dagarna har han varit väldigt skrajsen när man har försökt att mata honom (ur handen. att ge godis osv har gått bra) osv. Men jag pratar med honom varje dag och låter honom lukta på min hand så att han ska känna igen min röst och lukt Glad. Läste att det kan ta 8 veckor för vissa hamstrar att bli tama.

Iallafall så igår så la jag några solrosfrön i handen och han åt dom! Han satte till och med sina små urgulliga framtassar på mina fingrar! Och nu kommer det bästa av allt... Vi kunde klappa honom!!! Skrattande Ååååh vad han är mjuk och go! Blev helt chockad när han inte sprang iväg! Känns som att han verkligen vet vem jag är nu! Skrattande Ser verkligen fram emot ikväll att leka mer med honom!

Ni hamsterägare / f.d hamsterägare! 

Hur lång tid tog det för era gnagare att bli tama? GladFörvånad

• Svar på tråden JIPPIE!!!!!!!!!!!!!!!
  • sarahmh

Hade en angorahamster förut, dom kanske har annat psyke/temperament än andra hamstrar, jag är ingen expert, men min blev aldrig tam. Han var jätte ilsken av sig.

• Analoga
    mellimalli skrev 2014-03-12 10:18:47 följande:
    Heej! 

I lördags så köpte jag och min pojkvän en guldhamster. Världens gulligaste krabat! Har läst på massor om dom varje dag och lär mig nya saker hela tiden! 

De första dagarna har han varit väldigt skrajsen när man har försökt att mata honom (ur handen. att ge godis osv har gått bra) osv. Men jag pratar med honom varje dag och låter honom lukta på min hand så att han ska känna igen min röst och lukt Glad. Läste att det kan ta 8 veckor för vissa hamstrar att bli tama.

Iallafall så igår så la jag några solrosfrön i handen och han åt dom! Han satte till och med sina små urgulliga framtassar på mina fingrar! Och nu kommer det bästa av allt... Vi kunde klappa honom!!! Skrattande Ååååh vad han är mjuk och go! Blev helt chockad när han inte sprang iväg! Känns som att han verkligen vet vem jag är nu! Skrattande Ser verkligen fram emot ikväll att leka mer med honom!

Ni hamsterägare / f.d hamsterägare! 

Hur lång tid tog det för era gnagare att bli tama? GladFörvånad
    Vad roligt att läsa ett så positivt inlägg om guldhamster :) Vi täntke köpa en snart :)
  • mellimalli

Vad kul! våran är
    Jättetam nu vill hoppa ut i handen på kvällarna :) han är ganska rastlös dock! Han älskar att springa i sin boll! Kul att ni ska köpa hamster! Lycka till med eran :)

Svar på tråden JIPPIE!!!!!!!!!!!!!!!