• Knyttensmamma

Ådernät, någon som har erfarenhet av att ta bort?

Jag har MYCKET ådernät på benen och jag undrar nu om någon tagit bort sådana och hur det fungerar? Jag har tagit bort riktiga åderbråck på citadellkliniken i Landskrona för ett par år sedan. Berätta gärna allt om hur det funkar. Håller som bäst på att googla och söka kunskap, är så trött på mina ben!

• Svar på tråden Ådernät, någon som har erfarenhet av att ta bort?
  • snabla

Kan tyvärr inte svara på din fråga men vill gärna veta mer om att ta bort åderbråck funkar det
    eller kommer de bara tillbaka? Kostnad? m.m...

• Semlan66
    Knyttensmamma skrev 2014-03-12 09:20:11 följande:
    Jag har MYCKET ådernät på benen och jag undrar nu om någon tagit bort sådana och hur det fungerar? Jag har tagit bort riktiga åderbråck på citadellkliniken i Landskrona för ett par år sedan. Berätta gärna allt om hur det funkar. Håller som bäst på att googla och söka kunskap, är så trött på mina ben!
    Man behöver inte längre genomgå en operation för det mesta, utan dagens metoder är väldigt skonsamma och ingreppet är över på en kort stund. 

Laser, skumbehandling, radiovågor eller med ett biologiskt superlim som lagar venen är några sätt. Alla behandlingar passar kanske inte alla typer, det finns ju grader av bråck. 
Svar på tråden Ådernät, någon som har erfarenhet av att ta bort?