kallsvettningar & feber snälla hjälp.!
Hej! Min 13-åriga dotter har varit sjuk två gånger under kort tid (3veckor). Först hade hon influensan i ca 1 vecka, men nu har hon fått något, och jag vette sjutton vad det är. Hon har ont i örat, men det var en vaxpropp tydligen, hon har ca 1,5 grad högre än normaltemperatur, hon är sjuk, men hon har så tråkigt hemma, och mår helt okej tills hon rör på såg... Hon blev sjuk i torsdags, och hade hög feber både fredag, lördag och söndag... Igår blev det något bättre, men inatt hände något jättekonstigt. Hon vaknade och var iskall, hela sängen var blöt, som om någon hade hällt isvatten i den, hon hon kallsvettades. Hon hade ingen feber då, och dagen efter (idag) var vi på Vårdcentralen och där sa de bara att det går över. Men hon verkar bara må sämre, hon har kräkts, och ätit mindre, sover, och ser helt borta ut. Vi sa allt till gubben på VC, han sa att vi skulle gå hem och att hon skulle till skolan. Så imorgon går hon, men jag är ändå orolig... Hon kallsvettas hela tiden nu, och prkar knappt vara vaken... Vad ska vi göra?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-11 22:01
Tills hon rör på sig, inte rör på såg... Och hennes normaltemp är 36.4