• Louise91

Elaka tjejer

Jag vet att jag har startat en tråd innan om tjejer med djur...men nu är det i alla fall så att jag har fått mitt barn och jag går ut på stan en liten sväng. När jag ska åka hem med bussen runt 15.30 så kommer 4 tjejer och tittar på barnvagnen. Jag frågade varför dem kollade och så sa en av tjejerna: söt bebis. Jag blev lite sur och bad dem gå ifrån och då blev dem jättestora och sa: vadå, vi sa bara att din bebis var gullig! Då behöver du inte vara taskig mot oss! Så ser jag att av ren elakhet tar tjejerna barnvagnsplatsen. Bussen var full av elever och tjejerna trängde sig före och sa: vi har mycket läxor att göra det är så mycket på gymnasiet och högstadiet. Tyvärr får du vänta på nästa buss för om du är otrevlig mot oss är vi det mot dig! Jag blev jätteledsen kände mig ärligt talat kränkt av dem då men det fanns inga andra lediga platser och dem skulle tydligen ha prov dan efter...tjejer så j*vla elaka!

• Svar på tråden Elaka tjejer
  • Louise91
    Sthlmtjej24 skrev 2014-03-11 21:37:27 följande:
    Varför blev du sur när de sa att din bebis var söt?

För jag trodde hon var ironisk för det såg ut som ett hånleende ärligt talat...
  • Sthlmtjej24
    Louise91 skrev 2014-03-11 21:38:58 följande:

För jag trodde hon var ironisk för det såg ut som ett hånleende ärligt talat...
    Jag tror inte att nån säger så på ett ironiskt sätt. Det är helt normalt att säga att en bebis är söt. Visst, tjejerna ska inte ta barnvagnsplatsen, men du var faktiskt rätt otrevlig som 1) frågade varför de kollar på vagnen och 2) bad dem gå sin väg. Båda dessa företeelser är helt normala och ok.
  • Louise91
    Sthlmtjej24 skrev 2014-03-11 21:42:32 följande:
    Jag tror inte att nån säger så på ett ironiskt sätt. Det är helt normalt att säga att en bebis är söt. Visst, tjejerna ska inte ta barnvagnsplatsen, men du var faktiskt rätt otrevlig som 1) frågade varför de kollar på vagnen och 2) bad dem gå sin väg. Båda dessa företeelser är helt normala och ok.

Tycker inte du det är jobbigt när 4 tonårstjejer som dessutom är tykna stå och kolla på dig?
  • Louise91
    Louise91 skrev 2014-03-11 21:22:13 följande:
    Jag vet att jag har startat en tråd innan om tjejer med djur...men nu är det i alla fall så att jag har fått mitt barn och jag går ut på stan en liten sväng. När jag ska åka hem med bussen runt 15.30 så kommer 4 tjejer och tittar på barnvagnen. Jag frågade varför dem kollade och så sa en av tjejerna: söt bebis. Jag blev lite sur och bad dem gå ifrån och då blev dem jättestora och sa: vadå, vi sa bara att din bebis var gullig! Då behöver du inte vara taskig mot oss! Så ser jag att av ren elakhet tar tjejerna barnvagnsplatsen. Bussen var full av elever och tjejerna trängde sig före och sa: vi har mycket läxor att göra det är så mycket på gymnasiet och högstadiet. Tyvärr får du vänta på nästa buss för om du är otrevlig mot oss är vi det mot dig! Jag blev jätteledsen kände mig ärligt talat kränkt av dem då men det fanns inga andra lediga platser och dem skulle tydligen ha prov dan efter...tjejer så j*vla elaka!

Varför är tjejer så tykna? Alla pojkar jag har mött reste sig däremot för att hjälpa mig
  • Sthlmtjej24
    Louise91 skrev 2014-03-11 21:45:32 följande:

Tycker inte du det är jobbigt när 4 tonårstjejer som dessutom är tykna stå och kolla på dig?
    Jag skulle inte ha uppfattat dem som tykna. 

Jag var med om en liknande sak på bussen idag; fyra tonåringar som stod och stirrade på min dotter. "fett söt" sa en av killarna. Jag log mot honom och nickade. Sedan berömde han hennes rosett i håret och sa att hon såg ut som Prinsessan Estelle. Jag tog absolut inte det nån form av ironi eller påträngande beteende, utan som att dessa ungdomar faktiskt tycker att ett litet barn är ganska fascinerande och ville byta några ord i vardagen.
  • Louise91
    Sthlmtjej24 skrev 2014-03-11 21:56:56 följande:
    Jag skulle inte ha uppfattat dem som tykna.  Jag var med om en liknande sak på bussen idag; fyra tonåringar som stod och stirrade på min dotter. "fett söt" sa en av killarna. Jag log mot honom och nickade. Sedan berömde han hennes rosett i håret och sa att hon såg ut som Prinsessan Estelle. Jag tog absolut inte det nån form av ironi eller påträngande beteende, utan som att dessa ungdomar faktiskt tycker att ett litet barn är ganska fascinerande och ville byta några ord i vardagen.

Men den killen var ju snäll! Den här tjejens röst lät otroligt negativ och tjurig och så såg hon trött ut. Undra om hon blir mobbad eller nåt?
  • Sthlmtjej24
    Louise91 skrev 2014-03-11 22:05:09 följande:

Men den killen var ju snäll! Den här tjejens röst lät otroligt negativ och tjurig och så såg hon trött ut. Undra om hon blir mobbad eller nåt?
    Även om hon var elak, så tror jag att det hade varit bättre att du svarat med ett leende och sagt något i stil med "jo, som mamma tycker man ju också det" eller så. Livet blir så mycket roligare om man tror andra om gott!
  • Niju

Jag antar att du är en vuxen kvinna...om de nu var ironiska varför sänka sig till deras nivå och vaga otrevlig? Varför ens bry sig att de kollar? :s

• Åsikter hejhopp
    Louise91 skrev 2014-03-11 22:05:09 följande:

Att hon ser trött ut är inget märkvärdigt, om hon gick i skolan så var hon nog jäkligt trött eftersom att det är NP-tider nu.
Svar på tråden Elaka tjejer