• leva i ADHD

orkar inte med mitt jobb när jag vårdar son med ADHD

Orolig, trött och bekymrad över hur jag ska orka strida på mitt jobb.
    Har en tjänst i kommunen på 80% som personlig assistent där det ingår dag-kväll-natt till en MS sjuk kvinna som ser sin personal som betjänter. Ett psykiskt ensamarbeteGråter
    Jag har försökt få omplacering sen 2008 till någon dagtjänst men kommunen kan inte hjälpa mig. Jag hittade en nödlösning i höstas där jag hoppade i skolbänken och läser handel/ekonomi i förhoppning till ett annat jobb som ska underlätta vardagen för oss. Men drar det ihop sig till att min tjänstledighet är slut i juni och min arbetsgivare vill veta om jag kommer tillbaka.Rynkar på näsanoch jag har inte hittat något annat jobb..
    För att min son ska orka och fungera behöver jag hjälpa honom på morgonen att få ett lugn tills medicinen fungerar och det tar en timme. Så ett jobb mellan 8.00-15.00 är vad jag kan för att min son ska orka med sig själv och sin dag i skolmiljön.. Min arbetsgivare vill inte gå med på ändrade tider utan säger att jag får säga upp mig om det inte passar. Ledsen och uppgiven. Vad ska jag göra?

• Svar på tråden orkar inte med mitt jobb när jag vårdar son med ADHD
  • blubbblubb

Det är knivigt att funktionshindrade barn ger vårdbidrag för mertiden men inte rätt till att gå ner i tid.

Jag hade uppfattningen att personlig assistent var något få ville jobba som. Går det verkligen inte att hitta ett annat arbete där du kan välja 80%, som resurs till ett barn i skolan t.ex?

Om du försökt få omplacering sen 2008 lär det väl inte handla om att kommunen inte kan hjälpa dig utan att de inte vill. Det är 6 år sedan, de måste anställt resurser till att arbeta dagtid sen dess.

• Anna74a

Kan du inte jobba på timmar inom hemvården?

Det brukar alltid saknas folk och du kan säga att de och de tiderna kan jag jobba.

• leva i ADHD

Hej på er
    det är nog sant att de inte vill hjälpa mig!! vist finns det Tim jobb..men att skaffa mig en ännu en oro över att få ihop ekonomin till hus och hem okar jag inte tyvärr idagRynkar på näsan
    Tacksam för era tips och erfarenheterSkrattande rädd att det slutar i utbrändhet och stress tyvärr.

• AnnE

Oj vad jag känner med dig!!

Har en son på knappt 6 år med ADHD, lätt utv.störning, atypisk autism och bla hjärtfel (opererad 3 ggr).
    Vi har kämpat sedan han föddes med så mkt, han har en jobbig sömnstörning till råga på allt annat, det är så mkt utanför jobbet att hålla reda på. Kontakter med så många olika instanser.
    Vad gäller kommunerna, jobbar också inom kommunen, så är de ju inte så flexibla på det stora hela men jag har en bra chef iaf. 
    Lyssna på din kropp!
    Hoppas allt reder sig för dig och din familj!
    StyrkeKramar Ann 

• leva i ADHD

tack Ann!!Solig
    Det är så skönt att bara höra att man inte är ensam. Även om man vet det. Jag hör att du har ungefär samma situation och som du säger är det vaken nätter här med och massa olika möten med läkare, sjuksköterskor, pedagoger och skola och aktiviteter. Man liksom tappar sig själv emellanåt.
    men visst är det sant att man måste lyssna på kroppen och prioritera så man orkar. Jag tog en ny vändning igår och fortsätter nog min tjänstledighet och tar ett sommarjobb ändå till september för att hitta nya vägarGlad
    många styrkekramar till dig tillbaks
    Med vänlig hälsning Veronica

Svar på tråden orkar inte med mitt jobb när jag vårdar son med ADHD