• steen167

Sveriges längsta kvinna?

Vem är Sveriges längsta kvinna? Jag själv (kvinna) på 35 år är 186cm och har en dotter som fyller 14 senare i år och hon är 189cm. Men jag har stött på längre kvinnor, så hur långa är ni själva? Ni långa tjejer, eller hur lång är den längsta tjejn/kvinnan ni känner eller stött på i Sverige? skulle vara kul och veta 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-10 17:37
    Jag menar levande kvinnor i nutid, vet ni någon över 2meter som bor i sverige?

• Svar på tråden Sveriges längsta kvinna?
  • mikkau

Jag är 183 cm (en kortis i det här forumet) men jag har en kompis som är 197. Spelar handboll så har umgåtts en del med långstånkar i mitt liv ;)

• Hooligan86

Jag är 184. Tycker det verkar som om (framför allt) tjejer nuförtiden blir allt längre.. =D I skolan var jag huvudet längre än många klasskompisar och lärare tills gymnasiet då man fick nån jämnlång.. xP

• Aniiee

Den längsta svenska kvinna jag kommer på är väl Stor-Stina som levde på 1800-talet. Hon var 211 cm lång.
    Den längsta kvinnan worldwide som jag kommer på är Trijinte Keveer som bodde i Holland på 1600-talet, hon skule ha varit 255 cm lång.

Själv är jag kort.....

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Momalicious

Haha jag har alltid varit lägst av mina kompisar och jag är 170. ;) nu känner jag mig kort;)

• curiosa

Jag har alltid vart längst var jag än vart.

Har haft och har fortfarande komplex för min längd.

Jag är 179cm lång och skulle kunna göra nästa vad som helst för att få vara max 170cm istället.

• Themis

Jag hade en klasskompis som fick ta sprutor för att bromsa tillväxten, annars var hennes prognos att bli 1.96 m lång och det är som bekant stor risk för problem med skelett och leder senare i livet om man är så lång.

Hon slutade växa på 1.86 nånting, om jag minns rätt.

Lär dig uppskatta idioter -de får alla andra att se bra ut! /Themis
  • Author7

Jag känner mig kort här eftersom jag är 170 cm. Men en bekant kvinna till mig är omkring 187 cm , så hon är rätt så lång. Jag trivs för övrigt med min längd ändå. Liksom inte för lång eller för kort. 

• Muppish

Är ca 174 cm lång, men har träffat ännu längre tjejer :) Längsta tjejen jag träffat var nog 6-7 cm längre än mig eller något ditåt. 

Svar på tråden Sveriges längsta kvinna?